• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

F1: Pravda stigla na kraju, Fetel je šampion!

Nijemac Sebastien Fetel postao je najmlađi šampion svijeta u Formuli 1 svih vremena. Ferari taktikom unakazio Fernanda Alonsa.

 F1: Pravda stigla na kraju, Fetel je šampion! Izvor: MONDO

Sulud potez sportskog menadžmenta Ferarija koštao je njihovog vozača Fernanda Alonsa treće titule svjetskog prvaka.

Ferari je - kakve li ironije - u prvaka svijeta promovisao Sebastiena Fetela iz Red Bula, koji je tako postao najmlađi šampion svijeta svih vremena, tačnije u 61. sezoni čuvenog takmičenja koje zovemo Formula 1!

Ali, na neki način, sportska pravda je zadovoljena, jer da nije imao nekoliko odustajanja zbog kvara na bolidima, kao i da Ferari nije naredio Felipeu Masi da propusti Alonsa na VN Njemačke 25. jula, vjerovatno je da bi mladi Nijemac iz Hepenhejma postao prvak svijeta i prije posljednje, 19. trke sezone, vožene 14. novembra na pisti Jas Marina u Abu Dabiju.

Ovako, imali smo veliko, veliko finale najduže sezone u istoriji u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, gdje je Ferari imao sve uslove da osvoji 16. titulu u konkurenciji vozača, a onda je italijanski tim ziheraškim potezom "sahranio" nade Fernanda Alonsa da će postati najmlađi trostruki šampion svijeta svih vremena.

Sa 893 miliona evra skupe staze, na kojoj se prvi put vozilo pre godinu dana, važno je pomenuti da je u prvom krugu najtrofejniji vozač svih vremena Mihael Šumaher za dlaku izbjegao smrt, kada je Vitantonio Liuci naletio na njega.

Fetel je startovao sa pol-pozicije i već poslije deset krugova bilo je jasno da niko ne može da ga prati, ni drugoplasirani Luis Hamilton (Meklaren), ni trećeplasirani njegov klupski kolega, Dženson Baton.

Ali...



Iako je startovao treći i odmah pao za četvrto mjesto, u tom trenutku vodeći u generalnom plasmanu Alonso je bio "u sedlu", miran, u situaciji da sigurnom vožnjom samo ne dopusti da padne na peto mjesto i stigne do titule.

Njegov prvi pratilac u generalnom plasmanu, Mark Veber bio je iza njega, na petom mjestu. I da su vozači prošli kroz cilj u poretku u kojem su završili prvi krug, Španac bi slavio.

Poslije Šumaherovog i Liucijevog sudara, na stazu je izašao "sejfti kar", a tokom narednih pet krugova vožnje u koloni, bez prava na preticanje, većina vozača iza vodeće šestorke iz Red Bula, Meklarena i Ferarija, odlučila se na prevremenu promjenu sa "mekih" na "tvrde" pneumatike, uz pumpanje goriva do gornjih granica.

Sa namjerom da se do kraja i 55. kruga, ne vraća u boks.

Zapamtite taj detalj...

Nešto kasnije, u 12. krugu, dok je Fetel odmicao, a uspijevali da ga prate samo Meklareni, Red Bul je prvi povukao potez i pozvao petoplasiranog Vebera u boks. Australijanac je uzeo tvrde pneumatike i potom se vratio na čistu stazu, gdje nije bilo zaostalih vozača, pa je počeo da bilježi najbrže krugove.

I onda je Ferari napravio pogrešan potez, koji je Alonsa koštao titule.


Umjesto da se usmjeri prema Fetelu i čuva četvrto mjesto, italijanski tim je procijenio da je Veber taj koji je opasan, pa je pozvao Alonsa u boks u 16. krugu. I Špancu su stavljeni tvrdi pneumatici, natankovano gorivo do kraja trke i on se nekako vratio ispred Vebera, na 15. mjesto iza velike grupe vozača...

To je bio trenutak kada je Alonso izgubio titulu prvaka, jer se do kraja trke domogao svega sedmog mjesta, a samo mu je četvrto garantovalo titulu u slučaju Fetelove pobjede. Kako se to dogodilo?

Pa većina vozača iza kojih su se Alonso i Veber vratili poslije pit stopa, već su bili u boksu i nisu se tamo vraćali do kraja trke, a trebalo ih je preticati jednog po jednog. Krah!

"Nastavi da napadaš, sredićemo nešto taktikom", pokušali su da ohrabre Alonsa putem radio veze ali je svima bilo jasno da se Španac neće izvući, osim u slučaju više sile.



Do kraja trke, Alonso nije uspio da pretekne Rusa u Renou, Vitalija Petrova, ispred kojeg su bili i kasnije četvrtoplasirani Niko Rozberg iz Mercedesa, kao i Robert Kubica iz Renoa.

Svu trojicu morao je Alonso da pretekne da bi nadoknadio u šta ga je njegov tim "uvalio", a teško i da je napao Petrova do kraja trke. Očigledno da je šampion svijeta iz 2005. i 2006. godine sa Renoom, izgubio samopouzdanje kada je shvatio šta se događa na stazi.

Za to vrijeme, Fetel je bio sigurno prvi, a vođstvo je izgubio samo kratko pred kraj trke, kada je morao u svoj jedini pit-stop. Kada je potom isto uradio i Baton, Nijemac (23) vratio se na čelo i zabilježio petu pobjedu u sezoni za veliko, veliko slavlje, koje je Fetel počeo suzama... Još u bolidu.



Kada je sumrak zamijenio potpuni mrak u Jas Marini, svijet je dobio novog šampiona...

"Veltmajsta!", viknuo je Fetelu mu je jedan od čelnika Red Bula preko radio veze, a onda je planeta mogla da čuje mladog Nijemca kako plače dok vozi...

"Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees!", viknuo je kroz suze novi šampion svijeta Sebastien Fetel!

Fetel, čovek sa najviše (deset) pol-pozicija ove sezone, sve vrijeme bio je neprikosnoven na prvom mjestu i postao 32. prvak svijeta! I to sa čak tri odustajanja tokom sezone zbog kvara na bolidu! Svaka čast (novi) majstore!

Red Bul Reno je prije nedelju dana postao šampion u konkurenciji konstruktora, a sada osvojio i "duplu krunu".

Sezona 2011, nova najduža u istoriji, sa 20 trka, počinje 13. marta takođe u Bahreinu, a biće završena 20. novembra u Brazilu, poslije pretposlednje trke u Emiratima. U kalendar ulazi VN Indije, koja će biti vožena kao 18. trka sezone, 20. oktobra.

REZULTATI VN EMIRATA:

1. Sebastien Fetel (Red Bul) 1:39:36,837
2. Luis Hamilton (Meklaren) +10,1
3. Dženson Baton (Meklaren) +11,0
4. Niko Rozberg (Mercedes) +30,7
5. Robert Kubica (Reno) +39,0
6. Vitalij Petrov (Reno) +43,5
7. Fernando Alonso (Ferari) +43,7
8. Mark Veber (Red Bul) +44,2
9. Haime Algersuari (Toro Roso) +50,2
10. Felipe Masa (Ferari) +50,8

GENERALNI PLASMAN VOZAČA:

1. Sebastien Fetel (Njemačka, Red Bul) 256
2. Fernando Alonso (Španija, Ferari) 252
3. Mark Veber (Australija, Red Bul) 242
4. Luis Hamilton (V. Britanija, Meklaren) 240
5. Dženson Baton (V. Britanija, Meklaren) 214
6. Felipe Masa (Brazil, Ferari) 144
7. Niko Rozberg (Njemačka, Mercedes) 142
8. Robert Kubica (Poljska, Reno) 136
9. Mihael Šumaher (Njemačka, Mercedes) 72
10. Rubens Barikelo (Brazil, Vilijams) 47

GENERALNI PLASMAN KONSTRUKTORA:

1. Red Bul Reno (Austrija) 489
2. Meklaren Mercedes (V. Britanija) 454
3. Ferari (Italija) 396
4. Mercedes GP (Njemačka) 214
5. Reno (Francuska) 163
6. Vilijams Kosvort (V. Britanija) 69
7. Fors Indija Mercedes (Indija) 68
8. BMW Zauber Ferari (Švajcarska) 44
9. Toro Roso Ferari (Italija) 13
10. Lotus Kosvort (Malezija) 0
11. Hispanija Rejsing Kosvort (Španija) 0
12. Virdžin Kosvort (V. Britanija) 0.

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Kolumna - Nebojša Šatara

Navijači

MONDO Tim kola

FK BORAC

RK BORAC