Milioni navijača Ferarija i Fernanda Alonsa, što u Italiji, što u Španiji, što širom svijeta, ostali su skamenjeni u nedelju
Katastrofalnim previdom sportskog menadžmenta "skuderije", Alonso je doveden u situaciju da u posljednjoj trci sezone, u Abu Dabiju, izgubi titulu, koja mu je bila nadohvat ruke.
Iz svega, profitirao je konkurentski Red Bul i naročito Sebastien Fetel, koji je pobijedio na zatvaranju sezone, a kako je Alonso stigao tek sedmi, Nijemac je postao novi, ujedno i najmlađi šampion svijeta u Formuli 1 svih vremena.
Iako je cijeli svijet bio svjedok da je upravo rukovodstvo Ferarija najvećim dijelom krivo za Alonsov krah, Španac nije želio da okrivi ekipu za to.
"Poslije trke uvijek je lako vidjeti koja je bila najbolja taktika", stao je šampion iz 2005. i 2006. godine u odbranu onih koji su procijenili da je u 16. krugu bitnije da Alonso ode rano u boks i na stazu se vrati ispred Marka Vebera, makar to bilo na kraju kolone, nego da prati vodećeg Fetela i zadrži četvrto mjesto, koje mu je garantovalo titulu.
Alonso se poslije prevremene izmjene guma vratio ispred Vebera, ali se "zakucao" u kolonu vozača, koji su ranije obavili pit-stop, dok je na stazi bio "sejfti kar" i koji nisu namjeravali da do kraja trke ponovo napuštaju stazu.
To su u Ferariju morali da znaju, a kada se već našao u "blatu", Alonso nije uspio da se izvuče.
Mnogi Špancu zamjeraju što je u izgubljenoj situaciji, iza Nika Rozberga (Mercedes), Roberta Kubice (Reno) i Vitalija Petrova (Reno), odbio da napada, po cijenu da ne završi trku, jer je svakako imao brži bolid. Zamjeraju mu da i u takvoj situaciji bio ono što on u principu jeste - siguran i tačan vozač, koji rijetko pravi greške, ali koji i ne rizikuje previše.
"Da nismo napravili taj rani pit-stop, Veber bi nas prestigao", tvrdi Alonso, mada se kasnije ispostavilo da to ne bi bilo tako, jer bi Veber bio taj koji bi "udario u zid" iza Rozberga, Kubice i Petrova i da bi on bio taj koji bi morao da smisli kako da ih obiđe.
A, za to vrijeme, Ferari je imao priliku da pusti Alonsa da na željenom četvrtom mjestu vozi iza Fetela i dvojice Meklarenovih vozača Luisa Hamiltona i Džensona Batona. U tom slučaju, Ferari i Alonso bili bi ispred kolone vozila koja je mijenjala gume tokom perioda vožnje iza "sejfti kara" (od prvog do petog kruga).
Staza bi bila otvorena i snaga Ferarija dovela bi do toga da bi Alonso, na mekim gumama sa treninga, imao "fore" do 25. pa i 30. kruga da stvara prednost nad Rozbergom, Kubicom, Petrovim i Veberom, a da onda obavi pit-stop sa dovoljnom zalihom vremena da se i vrati na četvrtu poziciju.
To su uostalom uradili i Fetel i Hamilton i Baton.
Oni nisu paničili Veberovim odlaskom u boks u potpuno neplanirano vrijeme, već su izvukli maksimum iz mekih pneumatika i onda se opušteno vraćali na svoje pozicije, prvu, drugu, treću... Alonsova četvrta ostala je upražnjena!
"Bila je to teška odluka i morali smo da biramo", rekao je Alonso, koji je kasnije objasnio zbog čega je isuviše pasivno vozio iza Petrova.
"Pokušao sam jednom da ga obiđem i branio se kao da se vozi posljednji krug u šampionatu i da se obojica borimo za titulu. Bio je veoma agresivan, ali je vozio dobro i nije pravio greške", slegao je ramenima Alonso, koji nije dočekao da Petrov ima razumijevanja za to što se Ferari bori za titulu.
Uprkos gorkom završetku sezone i činjenici da je prije pretposljednje trke u Brazilu imao 231 bod, a Fetel 206 i da je ipak izgubio titulu, Alonso je zadovoljan svojom prvom sezonom sa Ferarijem.
"Moram da budem zadovoljan, jer sam poslije dve sezone borbe u Renou da se dokopam bodova, doživio da se opet borim za titulu. Bilo je mnogo dobrih stvari, pobijedio sam na pet trka, po broju pobjeda u karijeri pretekao Nikija Laudu, Huana Manuela Fanđa, velika imena u Formuli 1 i to je sjajna stvar. Uz to sam i siguran da će moj tim biti u situaciji da se bori za titulu i u budućnosti", ostao je optimista Fernando Alonso.
(MONDO)