"Mnoge glupe i hejterske liste koje biraju "najgore automobile ikad" skoro uvijek imaju i "juga" visoko rangiranog. E pa, dosta s tim!"
Poznati američki automobilski portal Jalopnik objavio je nedavno tekst u kome želi da stane na put "nepravednim optužbama" koje prate "juga" godinama.
Njihov novinar Džejson Torčinski je provozao jedan primjerak u "originalno" dobrom stanju i bio je zadovoljan rezultatom.
Tekst prenosimo u cjelini:
Ako eventualno izuzmemo WC šolju, malo je stvari koji su toliko sr*nja, kao što je to slučaj sa "jugom", malim jugoslovenskim hečbekom, koji se prodavao u Americi od 1985. do 1992. godine. Mnoge glupe i hejterske liste koje biraju "najgore automobile ikad" skoro uvijek imaju i "juga" visoko rangiranog. E pa, dosta s tim! Tačno je da je "jugo" priličan krš, ali nikako se zaslužuje reputaciju "najgoreg automobila ikad".
- "Gradski jugo" na Nirburgringu (VIDEO)
- Ovo je najjači i najopremljeniji "jugo" u istoriji
- Među sedam automobilskih legendi i – "jugo"
- "Jugom" od Bečeja do Južne Afrike!
- Yugo Cabrio: Policija pita da li sam sekao krov (VIDEO)
- "Jugić" do stotke za 5 sekundi na ledu (VIDEO)
- Zašto toliko (ne) volimo "juga"?
- 35 viceva o legendarnom "jugu"
"Jugo", odnosno "zastava koral" kako se znao u Jugoslaviji, baziran je prilično na "fijatu 127" i riječ je klasičnom, malom evropskom hečbeku. Dizajn, koji se oslanja na Fijatov model, nikako nije katastrofalan – u najgorem bi mogli reći da je pomalo dosadan, ali veoma praktičan i koristan za jedan gradski hečbek, koji podsjeća na druge automobile iz tog perioda, kao što su "ford fiesta", "VW golf", "reno 5"… Dakle, sasvim je u skladu za zadatke koji se od njega očekuju i nikako nije najgori na svijetu.
Svakako da kvalitet nije na vrhunskom nivou, ali treba imati na umu da se "jugo" u Americi prodavao u svoje vrijeme po cijeni od 3.995 dolara. To je bilo nevjerovatno povoljno, više nego duplo jeftinije od prosjeka iz 1985. godine, koji je iznosio 9.000 dolara. Jeftiniji je bio od drugih malih krševa.
Na primjer, "ševrolet ševet" je 1985. koštao 5.690 dolara i nema šanse da je bio mnogo bolji od "juga". "Ševet" je imao zastareli pogon na zadnjoj osovini, koji je doprinijeo da mjesta unutra ima manje, da vožnja po kiši bude lutrija i da performanse budu slabije od "jugovih".
Možda je kvalitet izrade bio bolji, ali neznatno, jer je "ševet" bio prilično sr*nje.
Cijela poenta ovog testiranja, pored toga što sam dobio priliku da napokon probam priliku da probam "čuveni" mjenjač, bila je da pružim "jugu" fer priliku da se pokaže u dobrom svjetlu i nadam se da sam uspio u tome.
Džejsonov kolega, Majk je rekao kako "jugo" nije toliko katastrofalan. "Svidio mi se u vožnji! Nekako je zabavno biti u ovom kršu."
"Da, instrument tabla izgleda kao da je zalijepljena žvakama, a ni izbor prevelikih guma ne pomaže, ali nema šanse da je ovo najgori automobil na svijetu."
U pitanju je, svakako, jeftin i neinspirativan automobil, ali iskren, nepretenciozan i željan da izvrši ono što se od njega traži.
Dakle, vi, lijeni automobilski novinari, dosta sa stavljanjem "juga" na vaše glupe "najgori ikad" liste. Ima sasvim dovoljno drugih modela da se nađu na njima.
Pogledajte i video, koji je ovom prilikom ekipa portala Jalopnik snimila: