Na vodu iz inostranstva potrosen 171 milion KM

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ekonomija

Na vodu iz inostranstva potrošen 171 milion KM

Autori mondo.ba Autori Glas Srpske
Autori mondo.ba Autori Glas Srpske

Stanovnici BiH lani su popili 189.198 tona vode iz uvoza ukupne vrijednosti 171,176 miliona KM, što je više za 16,79 miliona maraka ili skoro deset odsto u odnosu na godinu ranije.

Izvor: GULIVER/GETTY IMAGES/VERA_PETRUNINA

Pokazali su to podaci Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH, prema kojima je u prošloj godini izvezeno 110.356 tona vode odnosno oko 10.000 tona manje u odnosu na 2018. godinu.

Pod uvozom i izvozom vode iz BiH, kako su objasnili u UIO BiH, podrazumijeva se prirodna ili vještačka mineralna voda, te gazirana voda bez dodatnog šećera ili nekog drugog sladila ili aroma, kao i mineralna i gazirana voda sa dodatnim šećerom ili drugim sladilima.

Možda će vas zanimati

"Najviše vode na police domaćih marketa stiglo je iz okruženja, odnosno iz Srbije, Hrvatske i Slovenije, te iz Francuske i Njemačke", kazali su u UIO BiH.

Prema njihovim podacima, flaše domaće vode uglavnom su plasirane na tržište Hrvatske, Sjeverne Makedonije, Srbije i Švajcarske.

Ekonomista Zoran Pavlović kaže da domaći proizvođači nemaju podršku nadležnih ministarstava u BiH, zbog čega ne mogu da se izbore sa konkurencijom.

"Uvoznici se često igraju i sa cijenama, tako što robu iz inostranstva na tržište BiH plasiraju po nižim cijenama u odnosu na naše proizvode, a to im omogućava podrška zemalja iz koje dolaze. Apsurdno je da BiH, zemlja bogata izvorištima pitke vode, ne izvozi koliko bi trebalo", rekao je Pavlović za "Glas Srpske".

Dodao je da veliki problem i marketing, za koji domaći proizvođači vode, takođe, nemaju dovoljno novca.

"Dobrom marketinškom kampanjom bi sigurno skrenuli pažnju na svoje proizvode", istakao je Pavlović.

S druge strane, kaže on, u BiH još nije u dovoljnoj mjeri razvijen kult potrošnje domaćih proizvoda.

"Moramo stvoriti klimu da potrošači radije biraju domaće brendove. I naši trgovački lanci trebalo bi da domaće proizvode stavljaju u prvi plan jer tako mogu uticati na svijest potrošača da kupuju domaće, u ovom slučaju vodu", rekao je Pavlović.

Možda će vas zanimati

Još iz INFO

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE