Zaplijenjeni automobili i dalje propadaju

Autor:

Uprava za indirektno oporezivanje (UIO) BiH još nije poslagala sve kockice kako bi brojna oduzeta vozila, koja godinama propadaju u njihovim skladištima, završila u starom gvožđu, a nova šansa za to mogla bi doći tek na proljeće.

0
A- A A+
automobili, prodaja, državni, aukcija Foto: Mondo/ Goran Sivački

Priča o propadanju zaplijenjenih vozila traje godinama, a iako je u nekoliko navrata pokušano da se dođe do rješenja i tako uštedi veća suma novca, to nije urodilo plodom.

Godišnji zakup prostora u kojem su uskladištena vozila, od kojih su mahom ostale samo olupine, košta oko 90.000 maraka, a Savjet ministara BiH je polovinom februara ove godine, nakon razmatranja informacije u vezi sa rješavanjem pitanja postupanja sa pravosnažno oduzetim motornim vozilima, zadužio UIO da hitno postupi u skladu sa važećim aktima koji regulišu tu oblast, te da ih o tome i izvijeste, piše "Glas Srpske".

Iz Uprave za indirektno oporezivanje je nedugo zatim najavljeno da će raspisati tender za izbor najpovoljnijeg ponuđača koji će uništavati vozila koja su pravosnažnom sudskom odlukom oduzeta, a u carinskom upravnom postupku zaplijenjena.

U Upravi su potvrdili za "Glas Srpske" da na to pitanje još nije stavljena tačka. Kazali su da su 20. juna kompletirani spiskovi i dostavljeni nadležnom odsjeku na postupanje, a u vezi sa sprovođenjem zaključka Savjeta ministara BiH.

Na pitanje kada bi taj posao mogao biti završen, naglasili su da bi to, prema planu nadležne organizacione jedinice, trebalo da bude okončano do 31. marta 2019. godine.

Oduzmu vozila, pa "počaste" lopove

Potvrdili su da ukupno postoje 2.564 pravomoćno oduzeta vozila, ali da nemaju procijenjenu vrijednost od strane eksperta.

"U UIO smo razmišljali o tome, ali bi bila potrebna velika finansijska sredstva da se angažuje neko dovoljno stručno lice koje bi obišlo sve lokacije po BiH i dalo stručnu procjenu vrijednosti ovih vozila, što UIO nema. U tom smislu UIO će najvjerovatnije morati sam procijeniti vrijednost ovih vozila i taj podatak će svakako biti poznat neposredno pred okončanje postupka", kazao je za “Glas Srpske” načelnik Odjeljenja za komunikaciju i međunarodnu saradnju u UIO Ratko Kovačević.

Problem vozila koja su oduzeta, a koja su u skladištima UIO širom BiH, Uprava je djelimično naslijedila još od carinskih uprava entiteta. Zakup tih prostora plaća se gotovo 90.000 KM godišnje.

Inicijativa

Proteklih godina izneseno je više prijedloga i inicijativa u vezi sa mogućim iskorišćavanjem hiljada vozila, ali je ostalo na prijedlozima. Jedna od inicijativa je bila da vozila koja su u voznom stanju budu podijeljena ustanovama i organizacijama koja kubure sa voznim parkom.

U skladištima Uprave za indirektno oporezivanje se, prema ranijim podacima, nalazi više od 3.200 vozila, među kojima su i pravosnažno i privremeno oduzeta. Vlast sa automobilima za koja je donesena pravosnažna presuda o pljenidbi može da čini šta želi, ali je većina automobila je u lošem stanju i ona bi produžavanjem skladištenja još više propadala.

Na inicijativu Ministarstva komunikacija i transporta BiH, još krajem 2012. godine formirana je grupa koja je trebalo da donese prijedlog šta će biti učinjeno sa oduzetim vozilima, a prijedlozi nisu ugledali svjetlo dana.

U UIO BiH su ranije naveli da je dio vozila koja se nalaze u skladištima oduzet pravosnažnim rješenjima koja su donijele bivše entitetske komisije za carinske prekršaje i Komisija za carinske prekršaje UIO.

Ostale vijesti