• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

TESTIRALI TEMPERATURU U SVIJETLIM I TAMNIM KOLIMA: Zapanjiće vas razlika, jedna stvar još više zagrijava auto!

Jedna, naizgled nevažna stvar, dodatno zagrijava automobil po nesnosnim vrućinama.

 Da li se više zagrijava tamni ili svijetli automobil Izvor: YouTube/Temperature in a Hot Car

Da li pretpostavljate da je u svijetlom automobilu manje vruće nego u tamnom? Ispostavilo se da boja automobila ima veliki uticaj na temperaturu. Njemački auto-klub ADAC testirao je temperaturu u svijetlim i tamnim vozilima, a rezultati su bili zapanjujući. Test je pokazao da je razlika u površinskoj temperaturi čak 19 stepeni, dok je u kabini crnog automobila izmjereno pet stepeni više.

Test je obuhvatio i dva vozila, od kojih je jedno imalo zatamnjena stakla. Razlika je bila samo 2 stepena Celzijusa, što je prilično malo. Stručnjaci su naglasili da je zatamnjenje stakala značajno uticalo na putnike pozadi jer je spriječilo da se zadnje sjedište pregrije.

Tamna boja je važna za dizajn enterijera. Stručnjaci ADAC-a upozoravaju da tradicionalni crni volan može da se zagrije i do iznad 70 stepeni Celzijusa. To znači visok rizik od opekotina kože ruku! Zbog toga, kada ostavljate automobil na parkingu, bolje je da koristite razne dodatke kako biste spriječili pregrijavanje vozila. Ako je moguće, bolje parkirajte u hladu ili pokrijte prozore i unutrašnjost automobila kako biste izbjegli pretjerano zagrijavanje kabine.

Ukoliko klima u vašem automobilu ne radi dobro, ovo su mogući razlozi:

  1. Nizak nivo rashladnog sredstva. Kao rezultat, sistem ne može normalno da funkcioniše.
  2. Kvar kompresora zbog problema sa električnim sistemom, pregrijavanja i drugih razloga. U ovom slučaju, rashladno sredstvo ne može da cirkuliše kroz sistem.
  3. Začepljen ili mehanički oštećen kondenzator. Kao rezultat, rashladno sredstvo se ne hladi.
  4. Neispravnost ventilatora koji odvodi toplotu iz kondenzatora.
  5. Zamrzavanje isparivača. Ako se isparivač previše ohladi, može da se smrzne i blokira protok vazduha.

(MONDO)

Možda će vas zanimati

Komentari 1

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Zemo

Nevjerovatno! Ko bi to pomislio?!

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop