• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ovih 5 polovnjaka su idealan izbor za sigurne vozače početnike

Za prvi auto obično važi da se kupuje neki manji i jeftiniji model, savremeni pandan Fići i Jugu, ali to baš i ne mora da bude tako pošto i mali autmobili imaju svoje "živahne" verzije

 Automobili za početnike Izvor: Shutterstock

Svoje prve metre i kilometre za volanom starije generacije vozača pelazile su Fićama i Jugićima, kao malim automobilima sa motorima manje snage, možda malo "grubim" za današnje pojmove, ali jednostavnim i praktičnim za sticanje prvih vještina za volanom.

I tada, kao i danas, nakon polaganja vozačkog ispita, obično slijedi razmišljanje o, a potom i potraga za prvim automobilom u kome će novostečena vještina moći svakodnevno da se praktikuje.

Za prvi automobil obično važi pravilo da se kupuje neki manji, slabiji i jeftiniji model, savremeni pandan Fići i Jugu. A da to ne moraju da budu neka "kolica za pijacu" sa motorom od 1.000 kubika pokazuju rezultati sljedeće analize.

Kao višedecenijski pratilac dešavanja na automobilskoj sceni svijeta, mnogobrojnih testova i odabira najboljih automobila u različitim kategorijama, magazin Autocar je sastavio listu automobila koji početnicima i vozačima sa manje iskustva za volanom treba da pomogne da odaberu jednostavniji, pristupačan i štedljiv (prvi) automobil, koji uprkos tome vozače ne lišava zadovljstva vožnje.

Ford Fiesta

Nije važno koje specifikacije ima, koje godine je proizveden ili po kojoj cijeni ćete ga kupiti... Ispod prilično dopadljive školjke, Ford Fiesta šeste generacije donosi konstrukciju koja garantuje izuzetno dobro ležanje na putu i odlično upravljanje.

Fiesta važi za model koga favorizuju svi koji su ga vozili, od onih koji vole brzi vožnju do onih koji uopšte ne voze često. Izbor automobila ne bi trebalo da bude previše komplikovan, pošto je dostupan u mnogo verzija.

Ford Fiesta SE
Izvor: Wikimedia / Mr.choppers

Najčešće su verzije sa benzinskim motorom zapremine 1,6 litara sa 120 "konja" i brzim petostepenim mjenjačem, koji do 100km/h ubrzava za nešto manje od 10 sekundi.

Treba, međutim, biti pažljiv prilikom kupovine. Kao i kod svih polovnjaka, klonite se onih automobila koji izgledaju zapušteno i istrošeno, jer ćete na kraju više platiti popravke i održavanje nego što ste platili sam automobil.

Suzuki Swift

"Hotheč" automobili, standardni hečbek modeli sa malo "začina" u vidu broja konjskih snaga i sportskog "trima", postali su popularni '80-ih sa modelima kao što je legendarni Peugeot 205 GTi. Od tada se u svakoj novoj generaciji minija pojavi bar jedan vrijedan pomena.

Upavo takav je Suzuki Swift Sport, koga pokreće motor od 1,6 litara sa 125KS. Do stotke ubrzava za 8,9 sekundi i razvija maksimalnu brzinu od "skromnih" 200 km/h. Zato ga i smatraju automobilom dostojnim 205-ice GTi.

Suzuki Swift Sport 1.6
Izvor: Wikimedia / Vauxford

Dobrim performansama i ležanju na putu najviše doprinosi težina od samo 1,1 tonu, zbog čega ima izuzetno dobar odnos snage i težine.

Uprkos godinama (proizvođen između 2004. i 2010.) mali japanski sportista umije da "drži cijenu", pa ukoliko vam je baš zapao za oko, možete da razmislite i o nekoj "običnijoj" verziji Swift-a.

Fiat Panda

Jedan od kod nas najpoznatijih i najrasprostranjenijih modela sa ove liste je Fiat Panda prve generacije. Iako se u gotovo svakoj verziji može uzeti u obzir kao idealan autić za početnike, uz obraćanje pažnje na probleme koji dolaze sa godinama i kilometražom, Autocar u svom izboru akcenat stavlja na sportski Fiat Panda 100HP.

Fiat je u ovog "sprintera u kutiji šibica" ubacio benzinski motor od 1,4 litara iz tada novog Grande Punta, koji je iz njega dobio dodatnih 5KS, pa se ispod haube ukupno smjestilo 99 "konja".

Fiat Panda 100HP
Izvor: Shutterstock

To, na prvu loptu, možda ne zvuči pretjerano impresivno, ali ovdje je riječ i automobilu teškom samo 975 kilograma, koji pritom ima šestostepeni mjenjač, što garantuje veliki broj obrtaja. Drski karakter ovog modela podržava i sportski stajling, sa agresivnom prednjom maskom, proširenim lukovima točkova i tankim spojlerom na zadnjim vratima.

Međutim, kod kupovine Pande 100HP treba obratiti pažnju na to da dijelovi koji su samo njemu nemijenjeni, ne oni koji bi mogli biti iskorišćeni sa "običnih" Pandi, mogu biti prilično teški za pronalaženje.

Fiat Panda 100HP
Izvor: Wikimedia / Vauxford

Takva je, na primjer, zadnja osovina koja je podložna rđi oko opruga. Kako nije korišćena ni na jednom drugom modelu, a Fiat nije napravio mnogo Pandi 100HP, pronalaženje zamjene može biti prilično teško.

I pored toga, kao jedan od najharizmatičnijih malih automobila u posljednjih 20 godina, ovaj Fiat izuzetno dobro čuva svoju vrijednost na tržištu polovnjaka. Među ljubiteljima malih gradskih "zujalica" Panda 100HP uživa kultni status.

Toyota Yaris

Nakon što se prvi put pojavila na tržištu, Toyota Yaris je 2000. izabrana za Evropski auto godine. Mali "Japanac", poslije dvije i po decenije, možda nije ostario tako dobro kao neki drugi modeli na listi, ali ima detelje koji ga ipak čine zanimljivim i dopadljivim.

Prije svega – kvalitet! Jer ipak – Toyota je Toyota, proizvođač čiji se modeli mnogo češće nalaze na listama najpouzdanijih četvorotočkaša od konkurencije.

Toyota Yaris
Izvor: Wikimedia / OSX

Jedan od najčešćih izbora kupaca prvog Yaris-a (proizvođen od 1999. do 2005.), kada je o pogonu riječ, je atmosferski benzinac zapremine 1,5 litara. To je jedan od prvih agregata sa promjenljivim elektronski kontrolisanim vremnom otvaranja ventila, poznatom po oznaci – VTEC (engl. Valve Timing Electronically Controlled).

Riječ je o tehnologiji koja živahnom motoru omogućava da proizvede 103 konjske snage i da od 0 do 100 na sat ubrza za samo 9 sekundi. Za prenos te snage na prednje točkove zadužen je petostepeni manuelni mjenjač – jedini u ponudi.

Mini

Nakon nebrojenih sati provedenih za volanom tokom više decenija, kao i dana provedenih uz male oglase i upoređivanje brojnih ponuda polovnjaka, novinari Autocar-a smatraju da je moderni Mini, legendarni britanski brend kojim od 1994. godine gazduje bavarski BMW, najbolji izbor za prvi automobil!

Zbog nasljeđa sopstvene istorije koje nosi, kao i velikog broja opcija i dodataka sa kojima se (kao nov) nudi, Mini je automobil koji nosi određenu dozu ekskluzivnosti. Ipak, kao polovnjak, može predstavljati povoljnu kupovinu.

Mini Cooper
Izvor: Shutterstock

Ovaj mali hečbek je pouzdan automobil, odličnog kvaliteta izrade, koji poslije nekoliko godina od proizvodnje može biti dostupan za razumniju sumu novca od početne cijene. Modeli starijih generacija mogu naći sa nekim od šest različih motora koji su u njih ugrađivani, u rasponu od benzinca zapremine 1,4 litara, pa do dvolitarskog dizela.

Prepoznatljiv dizajn i dopadljiv izgled, uz dobro ponašanje u vožnji najveći su kvaliteti Minija. Sa druge strane, ovom malom automobilu neki zamjeraju ne baš pretjeranu praktičnost, dok se kod nekih modela mogu javiti problemi sa mjenjačem.

Još 5 modela

I pored toga što se Autocar-ov izbor uglavnom odnosi na nešto dinamičnije, sportske verzije malih automobila, nema sumnje da su i one obične dobar izbor za one nešto manje sigurne vozače početnike.

U ovom izboru preporuka automobila za nove vozače, svoje mjesto su, od šeste do desete pozicije našli i: Seat Ibiza, Renault Twingo, Citroen Saxo, Citroen C1 i Volkswagen Up.

(MONDO)

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop