• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Šampion bez premca: Mala Dacia najprodavaniji evropski atomobil

Autor Miloš B. Jovanović

Prošlogodišnji prodajni trendovi ukazuju na to da se evropsko tržište mijenja i da postepeno raste i izlazi iz krize, kao i da bi taj rast trebalo bi da se nastavi i ove 2025. godine

 Dacia Sandero najprodavaniji evropski atomobil Izvor: Dacia, Clememt Choulot/C.CHOULOT

Najprodavaniji automobil u Evropi 2024. godine bila je – Dacia Sandero, koja je ostvarila značajnu tržišnu prednost nad ostalom konkurencijom. Najpopularniji model rumunskog proizvođača je registrovalo ukupno 268.101 evropskih i kupaca u Velikoj Britaniji.

Više nego uspješnim prodajnim rezultatom, Sandero je nadmašio svog direktnog "rođaka" – Renault-ov model Clio, sa kojim deli CMF-B platformu, koji se našao na drugom mjestu liste najprodavanijih, za više od 50.000 primeraka, pokazuju podaci londonske analitičke kuće Jato Dynamics.

Treće mjesto je zauzeo tradicionalno omiljeni četvorotočkaš Evropljana – Volkswagen Golf, koji je tokom 2024. godine otišao u ruke 215.715 novih vlasnika.

I pored toga što je zabilježio osetan pad prodaje od 17 odsto, prošlogodišnji šampion – Teslin Model Y, prodat je u solidnih 209.214 primjeraka, a to je bilo sasvim dovoljno da zadrži titulu najprodavanijeg električnog automobila u Evropi, navodi Autocar.

Tesla Model Y
Izvor: Tesla

SUV-ovi vladaju

Laki terenci, odnosno SUV vozila, i u 2024. godini su bili najpopularnija kategorija automobila među evropskim kupcima. Sa 6,92 miliona prodatih primjeraka, ovaj segment predstavlja rekordnih 54 odsto ukupne prodaje, što je rast od 4 odsto u odnosu na 2023. godinu. To u brojevima izgleda ovako: od 50 najprodavanijih automobila u Evropi i Velikoj Britaniji u 2024. godini – čak 27 pripadaju SUV segmentu.

Mali kompaktni terenci bili su najpopularniji u ovoj kategoriji (42% prodaje), dok su najveći rast od 13 odsto ostvarila luksuzni SUV vozila, čiji je broj registracija porastao za 13 odsto na 56.300 jedinica.

Skoro četvrtina ukupnog broja novih SUV-ova registrovanih u Evropi prošle godine bili su modeli Volkswagen grupe, a T-Roc i Tiguan su među 10 najprodavanijih modela u kategoriji. Na dugom mjestu najprodavanijih našla se grupacija Stellantis sa skoro 800.000 prodatih SUV modela.

Volkswagen T-Roc R
Izvor: ULI_SONNTAG/Volkswagen AG

Mali elektromobili oživljavaju EV sement

Prodaja malih gradskih automobila iz B segmenta porasla je tokom prošle godine za 1,3 odsto na dva miliona primjeraka i time zauzela 15,5 odsto tržišta. I modeli srednje klase (C segment), kao i klasični sedani, odnosno porodične limuzine (D segment) zabilježili su pad prodaje: C za 1,3%, a D segment za 3,3 odosto.

Pad prodaje primetan je i u segmentu električnih vozila. Ona su tokom 2024. činila 15,4 odsto tržišta, u odnosu na godinu dana ranije kada su u ukupnoj prodaji učestovovala sa 15,7 procenata. Razlog pada prodaje gotovo sigurno je posljedica ukidanja državnih subvencija za kupovinu ekoloških vozila u dobrom dijelu evropskih zemalja.

Fiat Grande Panda RED
Izvor: Stellantis / Fiat

Jato Dynamics predviđa oporavak ovog segmenta tržišta u 2025, godini u kojoj na tržište stižu prisupačniji mali elektromobili sa retro šmekom i bogatim nasljeđem slavne prošlosti: Renault 5 i Fiat Grande Panda.

Hibridi na klackalici

A kao neka vrsta kontrateže tržišnom padu baterijskih vozila, segment modela sa benzinskim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem porastao je sa 47,9 na 48,4 odsto.

Pad prodaje bilježe, sve nepopularniji, dizelaši, koji su sa 14,3 odsto ukupne prodaje, smanjili svoj tržišni udio za 1,7 procenta.

10 najprodavanijih automobila u Evropi 2024. godine
Izvor: JATO Dynamics

Kada je o hibridima riječ, oni "na gajtan" – plug-in, takođe su imali blagi pad prodaje sa 7,7 na 7,3 odsto, dok je prodaja klasičnih hibrida porasla sa 9,9 na 11,8 odsto.

Autocar zaključuje da trednovi iz prošle godine jasno ukazuju na to da se evropsko tržište mijenja. A kako postepeno izlazi iz krize, u koju su autoindustriju ponajviše uvukle pandemija korona virusa i rat u Ukrajini, rast iz prošle trebalo bi da se nastavi i ove 2025. godine.

Možda će vas zanimati

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop