Posjetioci Sajma automobila u Beogradu mogu uživo da vide Dongfeng MHero 1, luksuzni električni terenac koji kombinuje vrhunske performanse sa naprednom tehnologijom.

Tokom posjete Sajmu automobila u Beogradu, mogli smo da vidimo brojne modele četvorotočkaša, ali malo koji je privukao našu pažnju kao MHero 1. U pitanju je luksuzni električni terenac kineske kompanije Dongfeng.
Dongfeng je brend koji možda nije poznat ljubiteljima automobila kod nas, ali koji već ima svoje centre u Švedskoj, Njemačkoj i Bugarskoj, i koji će sigurno privući veliku pažnju kada zvanično postane dostupan ovog ljeta, prema riječima Ivajla Georgieva, Business development menadžera kompanije za Srbiju.
Mhero 1 je kulminacija 55-godišnjeg iskustva kompanije i nosi neuobičajeno visoku cijenu za pojam "kineski električni automobil" - čak 150.000 evra. Ipak, kako svojim izgledom više podsjeća na tenk, a svojim specifikacijama oduševljava, jasno je da je cijena opravdana, pa makar bila i van dometa velike većine kupaca.
Ovu zverku moguće je pronaći u dve verzije - BEV i EREV.
BEV verzija opremljena je sa četiri elektromotora ukupne snage od 800 kW (1.088 KS) i obrtnim momentom od 1.400 Nm, omogućavajući ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,2 sekunde. Maksimalni domet je 450 km po WLTP standardu.
EREV verzija kombinuje 1,5-litarski turbo benzinski motor koji služi kao generator sa tri elektromotora, pružajući ukupnu snagu od 600 kW (816 KS) i obrtni moment od 1.050 Nm. Ova verzija omogućava domet od 176 km na čisto električni pogon, dok ukupni domet dostiže 834 km.
MHero 1 je opremljen naprednim sistemima za pomoć pri vožnji, uključujući upozorenje na frontalni sudar, automatsko kočenje u slučaju nužde, detekciju mrtvog ugla, upozorenje na napuštanje trake i adaptivni tempomat. Takođe, tu su i sistemi za pomoć pri vožnji u saobraćajnoj gužvi i na autoputu, koji pružaju dodatan nivo sigurnosti i komfora tokom vožnje.
Zahvaljujući inteligentnom pogonu na sva četiri točka točkove, vozači raspolažu sa šest režima vožnje - snijeg, blato, stijene, pijesak, voda, automatski. Dakle, jasno je da je MHero 1 spreman za različite terenske izazove. Iz kompanije kažu i da vozilo može savladati vodene prepreke dubine do 900 mm.
Kada kažemo da podsjeća na tenk, ne šalimo se. MHero 1 je težak 3,3 tone. Ima dužinu od 4.987 mm, širinu od 2.080 mm i visinu od 1.935 mm, sa međuosovinskim rastojanjem od 2.950 mm. Prtljažnik nudi zapreminu od 452 litra, što se može proširiti na 1.137 litara obaranjem zadnjih sjedišta. Dodatni spoljašnji skladišni prostor od 20 litara nalazi se na zadnjem dijelu vozila.
Unutrašnjost MHero 1 modela odlikuje se luksuznim materijalima poput Nappa kože i drveta, pružajući visok nivo komfora. Vozač ima na raspolaganju 12,3-inčni digitalni panel iza vola, dok je na raspolaganju i centralni ekran dijagonale 15,6 inča, osjetljiv na dodir, koji omogućava upravljanje različitim funkcijama vozila. Putnici na zadnjim sedištima mogu uživati u sopstvenom 12,3-inčnom ekranu, dok je za dodatni ugođaj zadužen audio sistem sa 16 zvučnika.
(MONDO/SmartLife)