• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Istraživanje otkrilo koji su automobili "najčistiji": Proizvode 73% manje emisije gasova sa efektom staklene bašte

Jedan od glavnih razloga za to je brza dekarbonizacija evropske elektroenergetske mreže. ICCT kaže da evropska energetska mreža postaje "zelenija" brže nego što se očekivalo.

 Istraživanje otkrilo da su "najčistiji" automobili oni potpuno električni Izvor: I am from Mykolayiv/Shutterstock

Najnovije istraživanje je pokazalo da električni automobili na baterije (BEV) koja se prodaju u Evropi proizvode do 73 odsto manje emisija gasova staklene bašte tokom svog životnog vijeka u poređenju sa ekvivalentnim automobilima na benzinski pogon. Podaci dolaze od istraživačke organizacije, Međunarodnog savjeta za čist transport (ICCT), i podvlače ključnu ulogu električnih vozila u borbi protiv klimatskih promjena.

Istovremeno, studija upozorava da drugi oblici pogona, poput konvencionalnih hibrida i "plag-in" hibrida, pokazuju samo marginalan ili gotovo nikakav napredak u smanjenju svog uticaja na klimu. Iako se često doživljavaju kao "zelenija" alternativa, hibridna i "plag-in" hibridna vozila nude znatno manje ekoloških koristi nego što se ranije mislilo.

Prema podacima koje je objavio ICCT: Hibridni automobili nude smanjenje emisija od samo 20 odsto tokom svog životnog vijeka u poređenju sa benzinskim automobilima. "Plag-in" hibridi (PHEV) smanjuju emisije za oko 30 odsto, što je znatno niže nego što se očekivalo. Glavni razlog je taj što se u stvarnim uslovima vožnje mnogo ređe koristi električni pogon nego što su proizvođači pretpostavljali. Iako hibridizacija donosi određene koristi, ICCT naglašava da su ta smanjenja premala da bi se ispunili dugoročni klimatski ciljevi Evropske unije.

Ovi nalazi dolaze u vrijeme kada se donose ključne odluke o budućnosti transporta u Evropi. Evropski parlament je nedavno podržao ublažavanje pravila o emisiji CO2 za automobile i kombije, dajući proizvođačima više vremena za prilagođavanje.

Međutim, ICCT jasno stavlja do znanja da samo vozila na baterije mogu da obezbijede smanjenje emisija velikih razmjera neophodno za rješavanje problema najzagađujućeg sektora u Evropi. Putnički automobili čine skoro tri četvrtine ukupnih emisija iz transporta, što ih stavlja u centar klimatske politike.

Jedan od glavnih razloga za takve rezultate električnih automobila je brza dekarbonizacija evropske elektroenergetske mreže. ICCT navodi da evropska energetska mreža postaje "zelenija" brže nego što se očekivalo. Procjenjuje se da će do kraja 2025. godine obnovljivi izvori energije činiti čak 56 odsto ukupne proizvodnje električne energije u Evropi, što predstavlja povećanje od 18 procentnih poena za samo pet godina u poređenju sa 2020. Kompletan izvještaj, kako je prenio Rojters, potvrđuje da je put ka nultim emisijama direktno povezan sa usvajanjem električnih vozila na baterije.

(EUpravo zato/Poslovni)

Možda će vas zanimati

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop