Dosta ljudi prilikom kupovine, pogotovo one u žurbi, ne primjećuju psihološke trikove kojim se služe prodavnice. Ovo su neki od njih!
Koliko puta ste primijetili da kad odete u prodavnicu u namjeri da kupite samo ono što vam je neophodno, završite na kraju sa punom korpom i praznim novčanikom? Znajte da za to postoji dobar razlog!
Cijela filozofija se zapravo krije u trikovima koje primjenjuju prodavnice i supermarketi kako bi vas naveli da što duže ostanete u njihovog objektu i potrošite što više novca. Trikova ima raznih, od završavanja cijena cifrom 99, pa sve do rasporeda proizvoda na policama, ali i različitih akcija.
Dosta ljudi prilikom kupovine, pogotovo one u žurbi, i ne primjećuju psihološke trikove kojim se služe prodavnice. Psiholog Ketrin Dženson- Bojd koja se inače bavi psihologijom kupaca, otkrila je nekoliko tih caka. Kako je istakla, rafovi su namjerno postavljeni tako da kupac bude prinuđen da ide gore-dole između njih. Na taj način, mnogo su veće šanse da usput stavite u korpu nešto što vam i nije zapravo toliko potrebno.
Takođe, raspored proizvoda na policama je jasno definisan. Skuplji artikli su uvijek postavljeni u visini očiju kupaca, dok se jeftiniji nalaze pri samom dnu. Akcije i "posebne" ponude se u većini slučajeva nalaze na kraju radnje. "Devet do deset kupaca će uzeti nešto sa kraja radnje gdje se nalaze prozvodi označeni znakom povoljno", istakla je psiholog Dženson-Bojd i dodala još jedan manje poznati trik.
Supermarketi takođe imaju običaj da premještaju proizvode na svakih šest mjeseci do godinu dana kako bi podstakli kupce da dodatno obilaze rafove ne bi li pronašli ono što im treba - jer se to više ne nalazi na istom mjestu na kom su navikli ranije da ga viđaju.
Drugi trikovi koje supermarketi koriste uključuju puštanje muzike za praznike kako bi kupovina izgledala veselija i primamljivija. Takođe, i mirisi igraju veliku ulogu u tome. Sigurno ste mogli da osjetite miris svježeg hljeba iz pekare vašeg omiljenog supermarketa. Upravo ovo je trik koji kod kupaca budu nostalgiju i "vraća" u djetinjstvo.
(MONDO)