• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

5 "tajnih" signala da vam je imunitet ugrožen: Ako imate ove neočekivane simptome, pročitajte šta bi trebalo da jedete

Autor Dušan Volaš

Ovi simptomi su znak da vam fali vrlo važna supstanca!

 Izvor: Guliver/Getty images plus/iStock/AndreyPopov

Omega-3 masne kiseline veoma su važne za normalno funkcionisanje organizma, one čine dio naših ćelijskih membrana a telo ih koristi i da proizvodi molekule koji su "signali" za imunitet, organe za disanje, kardiovaskularni i endokrini sistem.

Postoji pet simptoma po kojima ćete znati da vam nedostaju, a objasnićemo vam i u kojim namirnicama ih ima najviše kako biste nadoknadili omega-3 masne kiseline.

Suva koža

Jedno od prvih mjesta na kojima možete primijetiti da vam nedostaju je koža. Ako je iritirana i suva, to znači da nema dovoljno omega-3 kiseline koja poboljšava integritet kožnih barijera, sprečava gubitak vode i štiti kožu od iritacije.

Neraspoloženje

Pošto su jedan od važnih elemenata za mozak, i štite nervne ćelije od upala, omega-3 masne kiseline vezuju se i za sprečavanje neurodegenerativnih bolesti.

U jednoj analizi 26 prethodno sprovedenih studija utvrđeo je da suplement ove kiseline ima pozitivan efekat na simptome depresije.

Peckanje u očima

Važne su za zdravlje očiju, proizvodnju suza i održavanje površine oka vlažnom. Ako su vam oči suve i peckaju vas, moguće je da vam nedostaju upravo omega-3 masne kiseline.

zena za kompjuterom trlja oci Izvor: Guliver/Getty Images/Deagreez

Bol u zglobovima

Ukočeni ili bolni zglobovi mogu biti rezultat nedostatkna ovog nutrijenta. Obavezno se konsultujte sa lekarom da biste utvrdili da nemate osteoartritis ili reumatoidni artritis.

Kvalitet kose

Promjene u teksturi, gustini ili čvrstini kose takođe mogu biti znak nedostatka.

Kako da povećate nivo omega-3 masnih kiselina?

Namirnice bogate ovim nutrijentom su masne vrste ribe - losos, haringe, pastrmka, skuša, sardine i morski grgeč. Nalaze se i u čia sjemenkama, lanenom sjemenu, orasima, i ribljem ulju.

losos u tiganju Izvor: YouTube/SeriousEats

(mondo.rs)

Pročitajte i ovo

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop