• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

5 vitamina je najvažnije za imunitet i odbranu od virusa "Bezazleni" simptomi ukazuju da ste ugroženi

Na prelazu između zime i proljeća imunitet nam je posebno ugrožen.

 Izvor: YouTube/Screenshot/Mojar Vromon

Unos vitamina i ostalih hranljivih nutrijenata je važan tokom cijele godine, a posebno u periodu smjene godišnjih doba, prelaska iz zime u proleće kada se naše tijelo bori sa promjenom vremena, imunitet nam je ugrožen i kad su prehlade učestale. 

Ne zaboravimo i prisustvo korona virusa, a posljednje brojke ukazuju na pogoršanje epidemiološke situacije. A kako da znate da li je vaš organizam namiren ovim važnim nutrijentima? 

Ovo su simptomi koji edvosmisleno ukazuju da hranljive materije ne unosite u dovolnoj količini u organizam:

* hronični umor - teško vam je da radite, pokrenete se, sve vrijeme samo želite da spavate i sjedite

* brzo se zamarate

* smanjene su vam performanse - teško obavljate i najjednostavnije zadatke

* sklonost ka akutnim respiratornim infekcijama

* teško podnosite promjene vremena

Sve ovo su signali da je neophodno obezbediti telu hranljive materije koje će pomoći da sistem bolje finkcioniše u ovom prelaznom periodu.

Ljekari su izdvojili pet nutrijenata koje je u ovom periodu najvažnije uzimati.

1. Vitamin A (retinol, karoten) - održava normalno stanje kože, sluzokože, poboljšava funkciju vida i moćan je antioksidans. Ako ga uzimamo iz hrane, najviše ga ima u jetri bakalara, goveđoj jetra, šargarepi.

2. Vitamin C (askorbinska kiselina) - povećava otpornost tijela na infekcije, pojačava funkciju detoksikacije jetre i ima izražena antioksidativna svojstva. U najvećoj količini nalazi se u sljedećim namirnicama: crna ribizla, slatka crvena paprika, citrusi, kiseli kupus.

3. Vitamin D (holekalciferol) - pomaže u očuvanju i jačanju mišićno-skeletnog tkiva, obnavljanju mijelinskog omotača nervnih ćelija, ublažava simptome PMS-a kod žena, a istraživanja sugerišu i da igra važnu ulogu u sprječavanju pojave težih oblika kovida. Ovaj vitamin se sintetiše pomoću sunca, ima ga i u sljedećoj hrani - jetri bakalara, skuši, lososu, ali najefikasniji je ako se uzima kroz suplemente.

4. Vitamin E (tokoferol) - usporava proces starenja kože, suzbija upale i ubrzava zarastanje rana. Najviše ga ima sljedećoj hrani: suncokretovo ulje, bademi, lješnici.

5. Vitamin B6 (piridoksin) -  neophodan je za normalno funkcionisanje nervnog sistema, poboljšava emocionalnu stabilnost i povećava otpornost na stres. Najviše ga ima u sljedećim namirnicama: pistaći, bijeli luk, orasi.

Pročitajte i ovo

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop