Jeftina skrivena "bomba" za zdravlje i ima je na svakoj pijaci: Jača imunitet i puca od vitamina C! | MONDOBA

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Stil

Jeftina skrivena "bomba" za zdravlje i ima je na svakoj pijaci: Jača imunitet i puca od vitamina C!

Autor Bojana Zimonjić Jelisavac
Autor Bojana Zimonjić Jelisavac

Da li znate šta sve sadrži ovo jeftino, lako dostupno povrće?

Izvor: YouTube/Riverford Organic Farmers

Već smo vam rekli koliko je zdrav sremuš, a evo još jednog zelenog lisnatog povrća koje je prava bomba za zdravlje!

Blitva, skromna i jeftina namirnica dostupna tokom proljeća i ljeta, sadrži vitamine, minerale i vlakna, sve su to važni nutrijenti za imunitet i zdravlje srca!

Oko 200 grama kuvane blitve sadrži više od polovine neophodne dnevne doze vitamina C, više od preporučene doze vitamina A i K, zatim vitamin E, proteine, vlakna, kalcijum, bakar, mangan, magnezijum pa čak i gvožđe.

Vlakna u blitvi pomažu redovno pražnjenje creva, zbog čega je varenje poboljšano, nivo šećera u krvi stabilan, nivo holesterola manji a razvoj dobrih bakterija, ključnih za jak imunitet, poboljšan.

Kalijum, kalcijum i magnezijum u blitvi smanjuju holesterol a vlakna omogućavaju da se on izbaci prije nego što ga tijelo apsorbuje, zbog čega blitva štiti od srčanih oboljenja.

Antioksidanti u blitvi su polifenoli i karotenoidi koji joj daju jarku boju, a štite ćelije od štete koju im nanose slobodni radikali. Unos antioksidanata povezan je sa manjim rizikom od mnogih hroničnih oboljenja.

Cijela ta količina ima samo 35 kalorija, što je otprilike kao jedna trećina parčeta hljeba. Dakle, unijeli ste mnoštvo vitamina, antioksidanata i drugih nutrijenata, a kalorijska vrijednost je izuzetno niska!

Zeleno lisnato povrće kao što je blitva lako se dodaje u salate i druga jela, i rijetko se veoma dugo kuva zbog čega se u njemu zadržava više korisnih hranljivih materija i vitamina.

(MONDO)

Pratite Mondo.ba na Facebooku, Instagramu i Twitteru. Aplikacija je dostupna za IOS i Android telefone.

Pročitajte i ovo

Tagovi

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop

KUHINJA