Pet zabluda o zdravoj ishrani

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Stil

Pet zabluda o zdravoj ishrani

Autor mondo.rs
Autor mondo.rs

U moru saveta na temu zdrave ishrane, snalaženje nije uvek lako. Evo šta kaže nauka, u čemu najviše grešimo.

Postoji nekoliko "pravila" u vezi sa zdravom ishranom u koje mnogi veruju, iako je dokazano da su u pitanju velike zablude koje ponekad mogu i da nam naškode.

U svetu punom zbunjujućih, često i kontradiktornih saveta na ovu temu, ponekad nam je potreban "glas razuma". Evo šta kažu nutricionisti, šta odmah treba da zaboravite:

Jaja su "loša"

Mnogi ljudi veruju da jaja treba jesti vrlo, vrlo umereno zbog visokog sadržaja holesterola. Ali, taj holesterol ni na koji način ne utiče na nivo lošeg holesterola (LDL) u krvi.

Zapravo, jaja treba da budu sastavni deo uravnotežene ishrane, pošto ona podižu nivo dobrog (HDL) holesterola, koji umanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti.

Osim toga, jaja su i dobar izvor esencijalnih aminokiselina koje su telu neophodne da bi proteine moglo da iskoristi na pravi način.

Koliko jaja je "bezbedna" doza? Do tri u toku dana, piše britanski "Indipendent".

Biljna ulja su zdrava

Ni ovo nije sasvim tačno. Polinezasićene masti snižavaju rizik od kardiovaskularnih bolesti, to je tačno, i zbog toga mnogi veruju da su ulja biljnog porekla, poput suncokretovog odličan izbor. Ali, postoje različite vrste ovih nezasićenih masnih kiselina, a za zdrav organizam najvažnije su omega-3 i omega-6 masne kiseline, i to u pravom odnosu.

Dobar izvor omega-3 masnih kiselina su riba i meso životinja koje se hrane travom, dok su biljna ulja izvor omega-6 masnih kiselina. Mnogi ljudi ne unose dovoljno omege-3, a ako želite da snizite rizik od kardiovaskularnih bolesti potrebna vam je i ona. Zbog toga je važno da jedete ribu, ali i da kombinujete biljna ulja različitog porekla - maslinovo, suncokretovo...

Meso je "loše"

Mesne prerađevine su loše, to je tačno. Ali, meso nam je potrebno, tako da slobodno možete jesti i crveno meso jednom nedeljno bez ikakve opasnosti po zdravlje, pošto je bogato vitaminima, mineralima, antioksidantima i zdravim proteinima i mastima koji su našem organizmu neophodni.

Važno je samo da se vaša ishrana ne zasniva isključivo na crvenom mesu, naravno. Ili "isključivo" na bilo kojoj namirnici, koliko god ona zdrava bila.

Kalorije su kalorije

Ima ljudi koji misle da je za skidanje viška kilograma dovoljno da kreiraju kalorijski deficit. Ali, to nije istina. Šta jedete je mnogo važnije od toga koliko ćete kalorija uneti.

Različite namirnice prolaze kroz različite metaboličke procese u organizmu, a hrana koju jedemo utiče na hormone koji regulišu kada ćemo biti gladni, ali i koliko ćemo kalorija potrošiti.

Kad jedete proteine, bićete duže siti nego kad istu količinu kalorija unesete konzumiranjem namirnica koje su bogate šećerom i trans-mastima.

Evo slikovitog primera: zamislite koliko je lako "sabiti" u sebe sladoled u vrednosti od 400 kalorija, i koliko bi brokolija trebalo da pojedete da biste uneli 400 kalorija.

Sve masti goje

Trans-masti su štetne, ali zdrave masti su vam neophodne da biste bili - zdravi.

Ono što bi trebalo da jedete su namirnice bogate zdravim mastima - plava riba (bogata omega-3 mastima), avokado (ovo voće bogato je oleičnom kiselinom, masnom kiselinom koja reguliše krvni pritisak), punomasni jogurt (sadrži probiotske bakterije koje su važne za dobro varenje), orašasto voće (šaka badema u toku dana će sniziti loš holesterol i držati nivo šećera u krvi pod kontrolom).

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop

KUHINJA

loader