Marko Feher je dobro poznato ime čak i onima koji ne prate modu.
Ovaj mladi dizajner stavio je Banjaluku, ali i Bosnu i Hercegovinu na svjetsku modnu mapu još prije više od šest godina, kada je prvom kolekcijom, koja je ujedno bila i prva androgena kolekcija u BiH, privukao pažnju svjetske javnosti.
Ovih dana u toku je kampanja za njegov novi projekat, koji izgleda zaista svjetski, a bio je to povod za novi intervju s ovim talentovanim dizajnerom.
- Kaži nam nešto više o novom projektu?
Startovali su novi članovi tima, He, She i They. Ovaj put, po prvi put, nije riječ o kolekciji, nego o lajfstajlu likova. Poenta je negdje zaokružiti njihove živote i šta bi oni to nosili, a šta ne. Naravno tu su neki novi komadi i neki stariji, ali u suštini nije kampanja kolekcijskog tipa, nego eksperimentalnog. Svi moji komadi su namjenjeni svima i nisu nikome, ja nemam ciljnu grupu i nikada sa ekonomistima nisam na “ti”. Upravo zbog toga što prosto ne želim tu da se ukalupim, svaki komad nađe svoj put do nekoga ko ga osjeća i meni je to bitno. Prosto ne stvaram s ciljem da moje kreacije nose npr. žene u tridesetim, koje imaju dobru platu. Nemam ciljnu grupu, nego ljudi kojima se moj rad uklapa u život pronađu mene.
- Tizer kampanja je prilično intrigantna, pa nam reci s kim si sarađivao, čija je ideja, ko su modeli...?
Želim da naglasim da smo tek počeli. Moje cijelo postojanje je eksperiment i nikako ne mogu da se vidim u standardnom kalupu u kome bih trebao biti, ne idem utabanim stazama i ne gradim brend i karijeru lakšim putem. To prosto nije dio moje ličnosti, otuda potreba i za ovim novim načinom predstavljanja brenda. Ideja je moja, ali je razvijam sa svojim timom svakodnevno, prije svega tu je Saša Savičić koji je ne samo direktor fotografije, nego svašta po malo kao i svi mi ostali, jer ovo je timski projekat. Tu je i Nikola Savković, koji je zadužen da nam svjetlo bude baš kako smo zamislili, a ostatak ekipe čine Sunčica Banda, Aleksa Poljašević i Anja Medić, oni su zaduženi da ožive naše likove…
- Prošli put kad smo razgovarali, tema je bila takmičenje "Fashion Makes Sense Award". Kazao si tada da je kolekcija koju spremaš najličnija i najkompleksnija do sada. Šta si naučio o sebi radeći je i koliko sebe si utkao u nju?
- Tako je, i dalje sam tog stava. Kolekcija iziskuje puno pripreme materijala da bi se realizovala, to je jedan od najzahtjevnijih procesa, pored toga, svaku kolekciju koju radim nastojim prije svega dobro istražiti i potkrijepiti činjenicama pa tako i ovu… S obzirom na to koliko cijeli process iziskuje truda i vremena, prosto nije moguće ne utkati sebe maksimalno u sam proizvod.
4. Ko su He, She and They (metaforički)?
Ne bih ih ja htio “objašnjavati”, tek smo počeli sa njima, dajem ljudima vremena da sami donesu zaključak ko su oni i da li se mogu poistovjetiti sa nekim od njih…
- I za kraj, pandemija je promijenila život i način rada svima nama. Kako je ovo uticalo na tebe i lično i profesionalno, i šta misliš kako će se odraziti na modnu industriju globalno?
Postoji par dizajnera u svijetu koji godinama pokušavaju zagovarati ekološki pristup u modi i to im nikako nije polazilo za rukom. Međutim, onda se pojavio korona virus i brendovi koji nikada nisu marili za ekologiju, odjednom se okreću prirodi i navodno zagovaraju ekološki pristup.
Nažalost, mislim da je to kratkog daha i da će, čim se stvore uslovi opet sve biti po starom. Ako griješim i ako ipak ostanu u “eko režimu”, onda moram reći (iako to čudno zvuči) da je pandemija donijela i dobre promjene.
O ekonomskoj situaciji ne treba govoriti, vrlo je jasno da nas je pandemija poprilično “osiromašila”, što ekonomski, što navikama, kontaktima, a socijalizaciju je svela na minimum. Konkretno meni je odgodila dosta dešavanja, saradnje prolongirala, realizaciju nekih stvari znantno usporila… Uz sve to, moramo naučiti da živimo sa neizvjesnošću, jer teško da ćemo uskoro moći da kažemo da je ova situacija iza nas…
Pogledajte galeriju Markovih radova!
/Preuzimanje dijelova teksta, vijesti, fotografija i video snimaka dozvoljeno uz vidljivo navođenje izvora i linka ka Mondo portalu/
Pratite Mondo.ba na Facebooku, Instagramu i Twitteru. Aplikacija je dostupna za IOS i Android telefone.