• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Šta je "čista dijeta" i zašto treba da je probate: Razbija salo, izbacuje toksine i štiti od bolesti

Gubitak kilograma i dobro zdravstveno stanje, čak 80 odsto zavise od izbora hrane, 10 odsto od vježbanja i 10 odsto od genetike!

 Izvor: Guliver/Getty Images Plus/iStock/grinvalds

Režim koji je osmislila kanadska nutricionistkinja i fitnes instruktorka Toska Rino, zove se "Eat-Clean Diet", što u bukvalnom prevodu znači "Dijeta - hranite se čisto". Šta to zapravo znači?

Ovaj režim ishrane se bazira isključivo na namirnicama koje nisu prerađene, koje su bez aditiva, hemijskih supstanci, vještačkih boja, prezervativa, rafinisanog šećera, zasićenih i trans masti... drugim riječima - čistoj hrani.

Na jednostavnom primjeru, u ovoj dijeti možete da jedete paradajz, ali ne i kečap. Pored "pročišćenog" jelovnika, Toska Rino naglašava i važnost redovne fizičke aktivnosti. Ukoliko redovno budete vježbali i poštovali principe dijete, nedeljno ćete mršaviti i po dva kilograma!

Zašto neprerađena hrana?

Rino naglašava da gubitak kilograma i dobro zdravstveno stanje, čak 80 % zavise od izbora hrane, 10 % od vježbanja i 10 % od genetike. Dakle, hrana je ono što moramo da promijenimo ako želimo da budemo vitki i zdravi. Rafinisana i prerađena hrana je siromašna nutrijentima i sadrži velike količine šećera, zasićenih i trans masti, kao i soli, a to su sve elementi koji se povezuju sa brojnim bolestima. S druge strane, koristi od neprerađenih namirnica su mnoge. Kad su u svom izvornom obliku (celo integralno zrnevlje; sok od cijeđenog voća, a ne kupovni; povrće kuvano ili grilovano, a ne iz konzerve... i sl.), ove namirnice su "krcate" vitaminima, mineralima, vlaknima, zdravim ugljenim hidratima, proteinima, antioksidantima i drugim važnim nutrijentima, a oskudjevaju zasićenim mastima i solju. Uz ovu hranu ćete izgledati lepše - poboljšaće vam koža, kosa i nokti; bićete zdraviji - sprečićete anemiju i osteoporozu, smanjiti rizik od srčanih i malignih oboljenja; i osjećaćete se fantastično - puni energije, bez umora, malaksalosti i razdražljivosti.

Kako funkcioniše?

Kontrolisani, ali ne i restriktivni unos kalorija i redovno vježbanje su temelji ove dijete. Jelovnik od 1.200 do 1.800 kcal po danu je podeljen u šest manjih obroka. Bitno je naglasiti da, iako su neke visokokalorične namirnice zabranjene, sama dijeta nije niskokalorična. Po mišljenju Toske Rino, a i iskustvo je pokazalo, kad u organizam ne unosimo dovoljno kalorija dolazi do zastoja u radu metabolizma, što se negativno odražava na zdravlje i liniju. Kada jedete svježu hranu bez aditiva i to šest puta dnevno, podstičete metabolizam da non-stop radi i samim tim topi kilograme. Uz puno manjih obroka sastavljenih od namirnica koje obiluju vlaknima, čistim proteinima i drugim važnim nutrijentima, nećete osjećati glad i smanjiće vam se apetit. Poslije već nedelju dana trebalo bi da osjetite premjenu u tijelu, zdrava zamjena za slatkiše i ostalu "grešnu hranu" će učiniti da se osjećate lakše i energičnije.

Pravila 

Dan započnite hranljivim doručkom. Na svakih par sati jedite namirnice koje sadrže "dobre" ugljene hidrate (integralno zrnevlje i sl.), vlakna, čiste proteine i malo zdravih masti. Pridržavajte se osnovnih principa dijete:

- svaki obrok treba da se kreće između 200 i 300 kcal

- svaki obrok treba da sadrži kombinaciju ugljenih hidrata i proteina (20-21 g)

- pijte najmanje 8 čaša vode dnevno

- nikad ne preskačite obrok, a posebno doručak

- konzumirajte odgovarajuću količinu zdravih masti svakog dana

ČISTA DIJETA

Obrok 1 (7 h): 6 kuvanih ili prženih bjelanaca, 1 šolja ovsene kaše sa po kašikom sjemena lana i pšeničnih klica, 1/2 šolje šumskog voća, 1 šolja crne kafe ili čaja, 1 l vode

Obrok 2 (10 h): 1 grilovane pileće grudi u integralnoj tortilji, sveža šaragarepa i krastavac, 5 dl vode

Obrok 3 (12.30 h): miješana zelena salata sa krastavcima, paradajzom, šargarepom i paprikom, 1 šolja tunjevine iz konzerve u sopstvenom soku, 1 srednja jabuka, 1 šolja zelenog čaja, 5 dl vode

Obrok 4 (15 h): 150 g kuvanih pilećih grudi, 1/2 šolje poparenog povrća, 5 dl vode

Obrok 5 (18 h): pola pečenog većeg krompira, 1 šolja poparenog povrća, 15 g grilovanog lososa, zeleni čaj, 5 dl vode

Obrok 6 (poslednji obrok u danu): 1/2 šolje malomasnog jogurta sa isjeckanom jabukom, 5 dl vode i/ili biljni čaj

Pročitajte i ovo

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop