Ferari, Reno i Red Bul podnijeli su žalbu zbog izgleda bolida Vilijamsa, Tojote i Braun GP-a. Moguća suspenzija tri tima u nedelju.
Frka između timova, uoči starta sezone u Formuli 1 narednog vikenda u Australiji! Tri ekipe uputile su zvaničan protest u Melburnu zbog izgleda šasije bolida tri rivalska tima.
Konkretno, Ferari, Reno i Red Bul potpisali su protest, a žalio se i BMW, s tim da je šef tima dr Mario Tejsen zakasnio da žalbu ozvaniči u propisanom vremenskom roku, a razlog je izgled zadnjeg difuzera, na bolidima timova Vilijamsa, Tojote i Braun GP-a.
Sudije VN Australije, kojom počinje nova sezone u nedelju rano ujutru po našem vremenu, trebalo bi da donesu odluku u četvrtak u toku dana. Ukoliko se žalbe usvoje, moguće je da Vilijams, Tojota i Braun GP (eks Honda) neće startovati na Melburn Parku, kao i da neće imati pravo nastupa u nastavku sezone, dok izgled šasije ne prilagode novim, znatno izmijenjenim propisima u odnosu na prethodnu godinu, zbog kojih bolidi ni ne liče na prošlosezonske.
Moguć scenario je i da se Vilijams, Tojota i Braun GP žale na eventualnu suspenziju od strane sudija i u tom slučaju bi nastupili na premijeri, a konačnu riječ bi donijela FIA na saslušanju prije druge trke sezone, u Maleziji. Ukoliko bi i tada tri ekipe bile proglašene odgovornim za propust u konstrukciji bolida, njihovi rezultati bili bi izbrisani.
Sporni dio nalazi se na zadnjem kraju bolida, i služi za poboljšanje aerodinamike, da pojača silu prijanjanja za podlogu, doprinese ubrzanju i stabilnosti.
Čelnici timova koji su se žalili poriču da će to narušiti odnose između ekipa u Udruženju, nazvanom FOTA, koje je nedavno uspjelo da izdejstvuje odlaganje promjene sistema bodovanja u FIA. Prvi čovjek Red Bula Kristijan Horner tvrdi da se radi o "sportskom problemu, takmičarske prirode" i da nema veze sa funkcionisanjem FOTA, poslednjem uporištu protiv samovolje Bernija Eklstona.
Vlasnik komercijalnih prava nad Formulom 1, ipak, priznaje da je izgubio bitku, ali ne i rat. On je najavio da će u narednoj sezoni učestvovati 13 timova, sa 26 bolida i da će biti primjenjivan sistem medalja, odnosno da će biti dodjeljivano zlato pobjedniku, srebro drugoplasiranom i bronza trećeplasiranom vozaču, a da će šampion postati takmičar sa najviše zlatnih medalja.
(N. J. - MONDO)