Svjetska ekonomska kriza mogla bi da ugrozi obrazovanje miliona djece u najsiromašnijim državama, sapšteno je iz UNESKO.
Trenutno 72 miliona mališana ne dobija nikakvo obrazovanje, a usporavanje ekonomskog rasta, povećanje siromaštva i pritisak budžeta mogu ugroziti napore na širenju edukacije, dodaje se u izvještaju.
Mada je prethodna decenija bila znatno uspješnija u odnosu na "izgubljenu deceniju" devedesetih godina, broj djece, koja ne idu u školu, i dalje je veliki iako je od 1999. godine njihov broj smanjen za 33 miliona.
Godišnji izvještaj UNESKO-a procjenjuje napredak prema šest ciljeva programa "Obrazovanje za sve", koje su više od 160 država postavile 2000. godine, pa je tako, između ostalog, u Indiji od 2001. do 2003. smanjen broj djece bez obrazovanja za 15 miliona.
U izvještaju se upozorava da postoji vjerovatnoća da će se mnoge zemlje u velikoj meri udaljiti od postavljenih ciljeva zbog neuspjeha vlada da se izbore protiv nejednakosti u obrazovanju i neispunjavanja obećanja donatora.
UNESKO u izvještaju naglašava da i dalje postoji problem polne nejednakosti, jer podaci pokazuju da su 54 odsto djece koja ne idu u školu devojčice, koje imaju manju šansu da ikada krenu u školu nego dječaci. Dvije trećine nepismenog stanovništva su žene, a trenutno je nepismeno 759 miliona ljudi širom svijeta.
Druge razlike koje su u izvještaju navedene kao faktori koji utiču na nejednakost u obrazovanju su siromaštvo, etnička pripadnost, jezik, mjesto stanovanja, a tome doprinose i nedostaci u školskom sistemu, loša politika vlada i zanemarivanje koje čine politički lideri. (Srna)