• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

RS: Neadekvatan prenos nadležnosti na BiH!

Vlada Republike Srpske usvojila je Informaciju o efektima prenosa ustavnih ovlašćenja sa RS na institucije BiH.

 RS: Neadekvatan prenos nadležnosti na BiH! Izvor: MONDO

Vlada je usvojila spisak na kojem se navodi da je do sada preneseno 68 nadležnosti, a šef Biroa za odnose sa javnošću Vera Sajić rekla je da su uglavnom prenošene u periodu od 2000. do 2006. godine.

"Najviše ih je preneseno tokom 2003. i 2004. godine", precizirala je Sajićeva na konferenciji za novinare u Banjaluci.

Ona je napomenula da je u Informaciji riječ od nadležnostima institucija BiH i entiteta koje su utvrđene Ustavom, odnosno da sve državne funkcije i ovlaštenja koja nisu izričito data organima BiH, pripadaju entitetima.

"Prenos nadležnosti počeo je 1996. godine na osnovu Ustava i odlukom Predsjedništva BiH, a u decembru su formirana tri prva ministarstva: spoljnih poslova, spoljne trgovine i ekonomskih odnosa i civilnih poslova i komunikacije, da bi se 2000. godine, na osnovu Zakona o Savjetu ministara i ministarstva, BiH formirala još tri nova", podsjetila je Sajićeva.

Ona je navela da je na osnovu odluke OHR-a donesen novi Zakon o Savjetu ministara na osnovu kojeg su formirana još tri ministarstva i četiri institucije.

Prenos nadležnosti iz oblasti bezbjednosti i pravosuđa, stoji u Informaciji, nametnuo je visoki predstavnik.

Prenos nadležnosti iz oblasti odbrane izvršen je na ustavan načina, nakon usvajanja amnadmana na Ustav RS u Narodnoj skupštini RS.

Analiza efekata prenosa nadležnosti sa entiteta na institucije BiH, donesen na osnovu zakona na nivou BiH, pokazala je da u većini slučajeva prenos nije izvršen na adekvatan način, pošto nisu stvoreni uslovi za kontinuiran načina rada ili nisu doneseni prateći propisi, podzakonski akti, koji bi regulsali odgovarajuće prenošenje nadležnosti.

Vrlo često nije bilo ni komunkacija između institucija sa kojih je ili na koje su prenesene nadležnosti.

"Kod insitucija na koje su prenesene nadležnosti koje su finansijske prirode, vrlo česta je pojava da se sredstva nisu zakonski raspoređivala između entieta i Brčko distrikta. To je slučaj sa Upravom za indirektno oporezivanje, Regulatornom agencijom za komunikacije i drugim", navodi se u Informaciji.

U radu novoformiranih i entitetskih institucija, zaključeno je, pojavljuje se paralelizam, a primjer za to je Agencija za istraživanje i zaštitu (SIPA) koja je kod formiranja imala samo ovlaštenja kontrole trgovine narkoticima, međunarodnog i domaćet terorizma, nedozvoljene trgovine nuklearnim materijalima, nedozvoljenje trgovine hemijsko-biološkim oružjem, međunarodno organizovanog kriminala i krivičnih djela, kažnjivih po međunarodnom ratnom i humanitarnom pravu.

"Godine 2004. donošenjem Zakona o državnoj agenciji za istrage i zaštitu, pratećim setom zakona entitetski MUP-ovi stavljeni su u poziciju da su samo dužni pružiti pomoć Sipi, iz čega proizilazi paralelizam u radu Sipe i Mupa RS, preklapanje ovlašćenja, sukobljavanje i kolizija nadležnosti", piše u Informaciji.

Jedan od trenutnih problema, jeste pitanje rada ombudsmana RS, za koji Ustav propisuje da su u nadležnosti entiteta, ali se sada traži njegovo ukidanje i prenos nadležnosti na ombudsmana BiH.
(Srna)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE