• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ništa od uvoza starijih vozila

Zbog neusklađenosti propisa građani BiH ipak neće moći da od ponedjeljka uvezu vozila starija od sedam godina koja zadovoljavaju ekološke propise.

 Ništa od uvoza starijih vozila Izvor: MONDO

Homologacija, odnosno provjera i usklađenost vozila sa evropskim i ekološkim standardnima, koja je trebala početi u ponedjeljak biće odgođena do daljeg, pišu "Nezavisne novine" u izdanju od subote.

Uvođenje homologacije omogućilo bi da građani BiH mogu uvoziti vozila i do 12 godina starosti, a jedini uslov bio bi da vozilo posjeduje evro tri motor.

Problem je, kako navodi list, nastao zato što carina, odnosno UIO BiH u carinskom postupku ne poznaje homologaciju kao uslov za carinjenje i za njih je još važeća Odluka o zabrani uvoza vozila starijih od sedam godina koju je donio Savjet ministara prije deset godina.

U UIO pojašnjavaju da su više puta upozoravali nadležne da proces homologacije ne može početi sve dok se ne usklade zakonski i podzakonski akti jer puno je protivrječnosti i u pravilnicima i u odlukama.
"Dok god se ne ukine Odluka o zabrani uvoza vozila starijih od sedam godina i ne donese nova kojom UIO može kao uslov za carinjenje zahtijevati potvrdu o homologaciji, mi ne možemo cariniti takva vozila", rekao je portparol UIO Ratko Kovačević za "Nezavisne novine".

On je dodao da homologaciju prepoznaje samo Zakon o bezbjednosti saobraćaja na putevima BiH i to kao uslov za registraciju vozila.

Kovačević naglašava da pored procesa carinjenja još dosta pitanja nije riješeno, a jedno od njih je i šta s vozilom koje uđe u postupak carinjenja, a ne prođe homologaciju.

"Takvo vozilo ne može u zemlju iz koje dolazi, a ne može ni da uđe u BiH. Postavlja se opravdano pitanje šta onda s tim vozilom", rekaokazao je Kovačević i dodao da će sasvim sigurno takvih slučajeva biti.
Kako "Nezavisne" nezvanično saznaju, na jednom od sastanaka između predstavnika ministarstava i UIO bilo je prijedloga da se napravi fabrika koja bi uništavala vozila koja uđu u proces carinjena, a ne dobiju potvrdu o homologaciji, što je prema riječima stručnjaka potpuna besmislica.

Drago Talijan, direktor Centra za motorna vozila i konzorcijuma koji provodi sistem homologacije, rekao je u petak da ih birokratija sprečava da krenu sa sistemom homologacije.

"Što se nas tiče, mi smo spremni i stanice za tehnički pregled vozila su spremne, ali problem je s carinom i ministarstvima spoljne trgovine i ekonomskih odnosa i Ministarstvom prometa i komunikacija", izjavio je Talijan.

Odluku o zabrani uvoza vozila starijih od sedam godina van snage treba da stavi Savjet ministara i to na prijedlog Ministarstva spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH.

Ovo ministarstvo treba da donese i drugu odluku koju bi usvojio Savjet ministara, a koja bi omogućila da UIO BiH u carinskom postupku od građana traži homologaciju kao uslov za carinjenje vozila.

Nije poznato je kada se se može očekivati da se pred Savjetom ministara nađe odluka o ukidanju Odluke o uvozu vozila starijih od sedam godina i nova odluka prema kojoj bi UIO mogla cariniti homologizovana vozila.

Dobro upućeni u ovu problematiku ističu da bi donošenje novih odluka, kojima bi konačno mogao otpočeti sistem homologacije, moglo potrajati još jako dugo, navode "Nezavisne novine".

Homologacija podrazumijeva provjeru i usklađenost vozila sa evropskim bezbjednosnim i ekološkim standardima. Homologacija se radi na osnovu evropskog ECE pravilnika o homologaciji. Proces homologacije u BiH podrazumijevaće provjeru 97 pravilnika koji su propisani ECE pravilnikom, a koji se odnose, prije svega, na bezbjednost i ekološke standarde.

(MONDO)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE