• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Mnoge vozače muči pitanje: All-Season gume ili sezonske? Stručnjak otkriva ključne razlike

Autor Dušan Volaš

Najbolje gume za sve sezone - All season gume!

 Najbolje gume za sve sezone - All season gume Izvor: Mondo/Stefan Stojanović

U svijetu automobilske industrije, jedno pitanje konstantno muči vozače - kako odabrati prave gume koje će odgovoriti na sve izazove tokom godine? Dok specijalizovane gume za različite sezone nude vrhunske performanse u određenim vremenskim uslovima, sve je više onih koji teže praktičnosti i univerzalnim rješenjima. Tu na scenu stupaju All-Season gume, koje obećavaju balans između udobnosti, sigurnosti i funkcionalnosti tokom cijele godine.

  • Šta su All-Season gume?

All-Season gume su dizajnirane da pruže dobre performanse u različitim vremenskim uslovima, uključujući suvo, mokro i blago zimsko vrijeme. One kombinuju karakteristike ljetnjih i zimskih guma kako bi omogućile vozačima sigurnu vožnju tokom cijele godine.

  • Prednosti All-Season guma

Korišćenje All-Season guma donosi niz prednosti, uključujući:

  • Prilagodljivost različitim vremenskim uslovima: All-Season gume pružaju stabilno prianjanje i kontrolu na različitim vrstama puta i u različitim vremenskim uslovima.
  • Ekonomičnost u dužem roku: Iako se cijena All-Season guma može činiti višom u poređenju sa sezonskim gumama, njihova dugotrajnost i sposobnost korišćenja tokom cijele godine često rezultiraju uštedom novca tokom vremena.
  • Smanjenje potrebe za zamjenom guma: Umjesto da mijenjate gume svake sezone, All-Season gume omogućavaju vozačima da koriste iste gume tokom cijele godine, što smanjuje troškove i neugodnosti zamjene guma.

Prema riječima iskusnih vulkanizera, All-Season gume se često preporučuju vozačima koji žive u umjerenim klimatskim uslovima, gdje zime nisu suviše hladne, a ljeta nisu previše vrela. Oni ističu da je najveća prednost ovih guma u praktičnosti, jer omogućavaju vozačima da izbjegnu sezonske zamjene, što štedi vreme i novac. Međutim, vulkanizeri upozoravaju da All-Season gume, iako pouzdane, možda nisu idealno rješenje za ekstremne vremenske uslove.

Kako navode, za vozače koji se često suočavaju sa ekstremnim zimskim temperaturama i obilnim snježnim padavinama, specijalizovane zimske gume i dalje pružaju najbolje performanse i sigurnost. S druge strane, u toplim i suvim uslovima, ljetnje gume nude vrhunsko prianjanje i efikasnost. Zbog toga stručnjaci savjetuju da vozači procene svoje vozačke potrebe i uslove u kojima najčešće voze prije nego što se odluče za univerzalno rješenje poput All-Season guma.

"Meni recimo odgovaraju isto All-Season gume zato što ne moram da mijenjam zimi gume. All-Season gume se razlikuju od zimskih i ljetnjih guma, malo su bučnije. Zimske i ljetnje gume treba da ima onaj koji često putuje. Ukoliko imaš potrebu da svaki dan prelaziš veliku kilometražu ima smisla stavljati ljeti ljetnje gume, a zimi zimske gume", rekao je vulkanizer Zoran M. za MONDO i dodao:

"Ukoliko ti automobil služi do posla i nazad, sa malom kilometražom, All-season gume završavaju posao. Razlika između All-season guma i ljetnjih, odnosno zimskih, guma se primijeti samo kada su ekstremni uslovi, ekstremne vrućine ili snijeg, i to na primjer na auto-putu. Zato što su materijali za te uslove različiti. Nije isti materijal za zimske i ljetnje gume. Svakako je najvažnije od svega je da su gume svježe i sa dobrom šarom", rekao je vulkanizer.

Zoran je takođe odgovorio na pitanje koliko dugo traju All-season gume.

"Zavisi od koliko kilometara se prelazi i u kojim uslovima se vozi. Što se tiče starosti guma, bilo bi dobro mijenjati na 2, 3 godine, zato što guma gubi svojstva bez obzira da li se vozi. Dubina šare i starost gume su osnovni parametri. Naravno, bitno je da trap bude ispravan. Ukoliko nije centriran ili neki silen blok ne valja guma se nevjerovatno brzo troši. Takođe to važi ako ne valja kraj spone ili kugla. Moj zaključak je da gume treba birati na osnovu namjene vozila - da li se vozilo kreće u gradskim uslovima i u gradovima sa blagom klimom ili ne", rekao je Zoran M.

Možda će vas zanimati

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop