• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Da li su električna vozila opasnost na putevima? Kritična tačka otkrivena, poseban su rizik u jednoj kategoriji

Kao protiv argument na temu kupovine električnih automobila, nerijetko se izdvoja njihovo često učestvovanje u saobraćajnim nesrećema, zbog toga što se slabije čuju od ostalih. Da li je to istina?

 Rizici od električnih automobila Izvor: Cavan Images / Alamy / Alamy / Profimedia

Veća je vjerovatnoća da će električni automobili biti uključeni u saobraćajne nesreće sa pješacima, bar kada se porede sa dizel i benzinskim motorima. S druge strane, električni automobili su rikeđe uključeni u statistiku fatalnih nesreća, u poređenju sa automobilima na dizel i benzin, prema analizi norveške statistike (SSB).

Studija, koja obuhvata period od 2018. do 2023. godine, fokusirala se na saobraćajne nezgode sa povrokeđenim osobama.

Podaci uzimaju u obzir udio električnih automobila u ukupnom voznom parku i takođe uzimaju u obzir koliko kilometara električni automobili zapravo pređu. Odnosno, koliko je električnih automobila zapravo na putevima.

Prema norveškoj statistici, udio saobraćajnih nesreća u kojima su učestvovali električni automobili se više nego utrostručio između 2018. i 2023. Tačnije, udio električnih automobila u statistici nezgoda porastao je sa sedam na 25 odsto. Ali to je prvenstveno zbog činjenice da se broj električnih automobila generalno povećao u istom periodu. Udeo električnih automobila u Norveškoj je tih godina porastao sa sedam odsto na 24 odsto. Dok je njihov udio u ukupnoj kilometraži porastao sa sedam odsto na 28 odsto. Dakle, povećanje stope nezgoda je proporcionalno broju električnih automobile, piše Revija HAK.

Međutim, kada su u pitanju teške nezgode, postoje razlike. Električni automobili su bili prezastupljeni u nesrećama pješaka tokom perioda istraživanja, što ukazuje na poseban rizik u ovoj kategoriji.

Činjenica da su električni automobili veoma tihi takođe je predmet mnogih debata poslednjih godina. U 2019. godini, iz istog razloga, postao je uslov da AVAS, što je skraćenica od Acoustic Vehicle Alert Sistem, mora biti instaliran u svim električnim automobilima. Sistem emituje veštački stvoren zvuk čim se električni automobil kreće brzinom od 20 km/h ili više.

(EUpravo zato/Revija HAK)

Možda će vas zanimati

Komentari 1

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RS

Sad ce poceti dosta negativne propagande za elektricna vozila. Razlog je taj sto su tek sad shvatili da EU jedva da ima struje za svoje stanovnike a ako se predje na el vozila bukvalno nece imati dovoljno struje za domacinstva i privredu a kamol za el kola. Oce to kad se forsira zelena agenda na silu

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop