Kao protiv argument na temu kupovine električnih automobila, nerijetko se izdvoja njihovo često učestvovanje u saobraćajnim nesrećema, zbog toga što se slabije čuju od ostalih. Da li je to istina?

Veća je vjerovatnoća da će električni automobili biti uključeni u saobraćajne nesreće sa pješacima, bar kada se porede sa dizel i benzinskim motorima. S druge strane, električni automobili su rikeđe uključeni u statistiku fatalnih nesreća, u poređenju sa automobilima na dizel i benzin, prema analizi norveške statistike (SSB).
Studija, koja obuhvata period od 2018. do 2023. godine, fokusirala se na saobraćajne nezgode sa povrokeđenim osobama.
Podaci uzimaju u obzir udio električnih automobila u ukupnom voznom parku i takođe uzimaju u obzir koliko kilometara električni automobili zapravo pređu. Odnosno, koliko je električnih automobila zapravo na putevima.
Prema norveškoj statistici, udio saobraćajnih nesreća u kojima su učestvovali električni automobili se više nego utrostručio između 2018. i 2023. Tačnije, udio električnih automobila u statistici nezgoda porastao je sa sedam na 25 odsto. Ali to je prvenstveno zbog činjenice da se broj električnih automobila generalno povećao u istom periodu. Udeo električnih automobila u Norveškoj je tih godina porastao sa sedam odsto na 24 odsto. Dok je njihov udio u ukupnoj kilometraži porastao sa sedam odsto na 28 odsto. Dakle, povećanje stope nezgoda je proporcionalno broju električnih automobile, piše Revija HAK.
Međutim, kada su u pitanju teške nezgode, postoje razlike. Električni automobili su bili prezastupljeni u nesrećama pješaka tokom perioda istraživanja, što ukazuje na poseban rizik u ovoj kategoriji.
Činjenica da su električni automobili veoma tihi takođe je predmet mnogih debata poslednjih godina. U 2019. godini, iz istog razloga, postao je uslov da AVAS, što je skraćenica od Acoustic Vehicle Alert Sistem, mora biti instaliran u svim električnim automobilima. Sistem emituje veštački stvoren zvuk čim se električni automobil kreće brzinom od 20 km/h ili više.
(EUpravo zato/Revija HAK)