• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ova hrana je "ubica" holesterola, i doktori je preporučuju

Među hranom koja snižava holesterol nalazi se i jedna namirnica koja se u Srbiji troši "kao alva", a nismo ni svjesni koliko je korisna za problem sa masnoćama.

 Izvor: Kurir/Zorana Jevtić

Povišen holesterol je jedan od glavnih uzročnika bolesti srca i krvnih sudova. "Dobar" holesterol (HDL) čisti površinu krvnih sudova od štetnih materija i toksina, a "loš" holesterol (LDL) ih začepljuje krvne sudove i sužava arterije.

To znači da je HDL važan za funkcionisanje tijela, dok je neophodno da LDL bude u granicama normale. Kako to uraditi bez lijekova, otkrila je doktorka Debora Li. 

Šta je uzrok?

Ponekad količina ovih masnoća zavisi od hrane, što znači da je promjena ishrane jedan od načina da ga regulišemo. Međutim, postoje situacije kada su uzroci povišenog holesterola bolesti bubrega, hipotireoza, gojaznost, anoreksija, nervoza, kao i pušenje, pretjerana konzumacija opojnih pića i preveliki unos masne, slane i slatke hrane. Ljekar će vam pomoći da otkrijete uzrok povišenih vrijednosti ovih masnoća i shodno tome ih korigujete.

Možda će vas zanimati

Svakako ljekari savjetuju da smanjite unos masnoća, posebno onih namirnica koje podižu nivo holesterola, poput masnog mesa, kobasica, peciva, sireva i deserta. Isto tako postoje i "ubice" holesterola, odnosno hrana koja će vam pomoći da snizite vrijednosti ovih masnoća i sačuvate zdravlje. 

"Ubice" holesterola - mlijeko i hrana bogata nezasićenim mastima i vlaknima - pomoći će da se riješite štetnih materija za tijelo. Doktorka kaže da ćete smanjenjem količine masnih kiselina na minimum ili zamjenom zasićenih masti nezasićenim normalizovati nivo holesterola u krvi, a u tome vam mogu pomoći sljedeće namirnice: 

  1. orasi,
  2. maslinovo i susamovo ulje,
  3. crvena riba,
  4. mahunarke,
  5. meso živine.

Birtajte samo najzdraviju hranu

Preporuka dr Debore je i da u ishranu uvrstite i nerafinisane žitarice sa puno vlakana jer će vam dati obilje hranljivih materija, poboljšati probavu i varenje. U ove namirnice spadaju:

  1. crni hljeb,
  2. integralni pirinač,
  3. integralna testenina.

Ukoliko ove namirnice uvrstite u svakodnevni jelovnik, snizićete nivoa holesterola za 10 odsto, zaključila je Debora Li.

(Mondo.rs)

Možda će vas zanimati

Tagovi

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop