Nauka potvrdila nešto u šta ste verovatno i sami sumnjali.
Među vašim prijateljima verovatno je bar jedan koji redovno, iz dana u dan objavljuje na društvenim mrežama svoje fotke iz teretane, sa trčanja, slike svojih zdravih obroka...
Kad prva stvar koju pročitate ujutru bude "Trčao deset kilometara pre posla" na nekom od profila tih opsednutih vežbača, to može da vas motiviše, da se i sami bacite na vežbanje, ali i da vam, što je mnogo verovatnije, (pomalo bar) ide na živce.
Istraživači sa Brunel univerziteta u Londonu sproveli su studiju koja se bavila proučavanjem motiva ljudi koji na društvenim mrežama dele svaki pretrčani kilometar, svaki skinuti gram, svaki podignuti teg... Rezultati nisu baš laskavi: u pitanju su osobe koje su zavisne od pažnje i prihvatanja od strane drugih ljudi, prenosi "Biznis insajder".
Osobe koje revnosno dokumentuju svoje fizičke aktivnosti, bilo da je u pitanju planinarenje, bilo dobro staro trčanje, su prilično narcisoidne. Psiholozi kažu da je njihov primarni cilj da svima bude jasno koliko vremena i truda ulažu u svoj izgled. Ali, ono što je čudno je da takvi postovi pokupe više lajkova od drugih.
"Narcisoidni tipovi redovno dele svoj napredak i dostignuća na društvenim mrežama, što je motivisano njihovom željom za pažnjom, ali i potrebom za odobravanjem. Ali, iako takvi postovi dobiju gomilu lajkova, često ljudi takve stvari lajkuju iz ljubaznosti, dok im je zapravo priločno mučna ta manifestacija egomanijaštva", zaključuje se u studiji.
Pa, dragi FB prijatelji, ako niste uradili nešto naročito značajno ili kreativno, možda ne bi bilo loše da nas poštedite dnevnih izveštaja o napretku u vežbanju. Bili bismo zahvalni...