Znate već da se u Parizu održava Sajam automobila, jedan od najposećenijih. Da li znate koji automobili su najtraženiji?
Na 123.000 kvadrata u osam paviljona izloženo je preko 200 modela, a ovogodišnji automobilski bijenale u Parizu karakterističan je i po broju svetskih premijera, čak 60 modela će prvi put biti izloženi. Iako je često reč o restilizovanim modelima, posetiocima ima od čega da zastane dah.
Pogledi posetilaca u Sali 1 pariskog sajma zaleđeni su pred najskupljim modelom, crnim "ferarijevim" kabrioletom "aperta". Hibridni motor od 963 konjske snage, od kojih 800 razvija benzinac, a 163 elektromotor, leti po asfaltu brzinom od preko 350 kilometara na sat, a košta 1,8 miliona evra. Proizveden je u svega 200 primeraka i - svi su već prodati.
Pogledajte foto galeriju:
Bez obzira na to što su ulice često zakrčene, a vlasti pokušavaju da gradska jezgra oslobode glomaznih vozila, ove godine u Parizu pravi hit su porodični SUV modeli, po pravilu sa sedam mesta.
Veliko interesovanje izazivaju novi "pežoi" aduti 3008 i 5008, "suzuki injis", "reno koleos", "škoda kodijak", "seat ateka", "lend rover diskaveri".
Pogledajte foto galeriju:
Struja je pravi hit. “Mercedes” je predstavio sve svoje modele sada i u hibridnoj verziji. Tu je i prvi potpuno električni model ovog nemačkog giganta, u klasi B, pod oznakom 250e, koji ima autonomiju oko 200 kilometara, 179 konjskih snaga i razvija maksimalnu brzinu od 160 kilometara na sat. Može odmah da se kupi, po ceni od oko 40.000 evra.
"Smart" je takođe izbacio tri verzije električnih modela, dvoseda, kabrioleta i četvoroseda, po ceni od 22.000 evra, ne računajući ekološki bonus. Za ovaj novac, mališa s jednim punjenjem može da pređe do 160 kilometara, do stotke ubrzava za 11 sekundi, dok mu je brzina fabrički ograničena na 130 kilometara na sat.
Pravu malu revoluciju u ovom segmentu napravio je "Opel" sa svojom "amperom-e", koja ima katalošku autonomiju od preko 500 kilometara, što, i sa realnih 400, predstavlja rekord među automobilima šire serije.
Pogledajte foto galeriju:
Ipak, sve je po običaju zasenio "Tesla". Uz već postojeći model "iks", sada su kompletirali ponudu i izložili sedan verziju "S", koja s jednom električnom dozom prelazi između 450 i 600 kilometara, s maskimalnom brzinom od 250 kilometara na sat i uz neverovatno ubrzanje od svega 3 sekunde do 100 kilometara na sat!
Futuristički modeli, kao i uvek, plene pažnju smelošću koncepta i dizajna. Među njima velikog uspeha imaju "folksvagen ID", "sitroen ikspirijens", "reno trezor". Ako je suditi po njima, budućnost će biti dinamična i svetla, a svi vozači u ulozi Džejmsa Bonda, pišu "Večernje novosti".
Kad je o filmu reč, organizator je priredio zanimljivu izložbu o automobilima u kinematografiji, kojom posetioci mogu da se "provozaju" kroz dekor kultnih ostvarenja.
"Fijat" je na tačno pola veka od prvog modela izbacio novi "124 spajder", dok na istom štandu, uz "tipo" s petoro vrata, pažnju privlači i "500 riva", za koju od milošte kažu da je "najmanja jahta na svetu koja plovi drumovima", jer mu je unutrašnjost, s elementima mahagonija, inspirisana brodskim enterijerom.
"Reno" je restilizovao veliki broj svojih modela kao što su "megan", "talisman" ili "senik", dok je "sitroen", između ostalog, izbacio novi CZ, prvi automobil na svetu koji snima poslednjih trideset sekundi do prekida vožnje, što će, kako ovde ističu, naročito biti od koristi u eventualnim istragama i osiguravajućim društvima. Osnovni C3 košta oko 13.000 evra, a za ovu opciju treba doplatiti svega još 270 evra.
U ova krizna vremena, dosta zanimanja vlada i za vozila rumunske "Dačije" koja je restilizovala praktično sve svoje modele. Umiveni "sandero", tako, ima novu masku, led svetla za dnevnu vožnju, četiri pravougaona svetla u okviru zadnjih farova, podizači prozora su premešteni na vrata, pojavili su se hromirani detalji u unutrašnjosti, tu su novi volan s četiri kraka, priključak za USB, radar za vožnju unazad. Sve to po ceni od 7.990 evra za osnovni model, odnosno 12.733 pod punom opremom.