Sve je više dece koja savršeno barataju smartfonima i tabletima, ali ne umeju da vežu pertle.
Od savremenih tehnologija se ne može pobeći, ali rezultati novih istraživanja pokazuju da to ostavlja posledice po decu. Roditelji su suviše zauzeti da ih uče bazičnim veštinama, tako da sve više klinaca uzrasta između dve i pet godina 'razbija' igrice, ali pertle su već druga priča...
Australijska studija pokazala je da je veča verovatnoća da u toj starosnoj grupi pametnim uređajima savršeno barata 19 odsto dece, ali pertle ume da veže svega 9 odsto njih,
U istraživanju je učestvovalo 2.200 majki iz Australije, sa Novog Zelanda, iz Kanade, Japana i nekoliko evropskih zemalja.
Ispostavilo se da su deca kompjuterski vrlo pismena, čak 59 odsto njih uzrasta do 5 godina ume da igra jednostavnije igrice na kompjuteru, u Australiji taj procenat raste na 66 odsto, dok je na Novom Zelandu nešto niži, 56 odsto.
Čak 44 odsto dece u starosnoj grupi između dve i tri godine igra komjuterkse igrice, ali svega 43 odsto njih ume da vozi tricikl predviđen za taj uzrast.
Na prvi pogled, deluje kao da se roditelji više ne bave decom, ali istina je malo drugačija. Roditelji se bave decom, to nije sporno, ali su fokus prebacili na tehnološko opismenjavanje, umesto da decu uče bazičnim veštinama, kakvim su njih učili njihovi roditelji.
Kompjuteri, smartfoni i tableti polako preuzimaju primat, čak je i televizija potisnuta kao izvor zabave, ali stručnjaci kažu da bi roditelji trebalo da se zapitaju jedno:
Želite da vaša deca budu kompjuterski pismena, ali koliko pismena treba da budu? Ako četvorogodišnjak ume da se uloguje, na internetu pronađe jednostavnu kompjutersku igricu i 'razbije je', šta će sve to dete umeti da uradi kad bude imalo šest ili sedam godina?
Kompjuteri neće pobeći, ali ni pertle se neće same vezivati, imajte to u vidu.