Analitičari predviđaju da će u narednih deset godina preživeti između 1 i 10 odsto tih kompanija
Električna vozila (EV) su još uvek egzotika sa vrlom malim udelom u globalnoj prodaji putničkih vozila.
Međutim, oni su u fokusu gotovo svih proizvođača automobila koji veruju da je budućnost automobilske industrije električna.
Trenutni EV lider je Kina. Osim što imaju najviše registrovanih automobila na električni pogon, najmnogoljudnija zemlja sveta ima i ubedljivo najviše proizvođača ovih vozila – neverovatnih 487!
Većina ovih kompanija je za sada u startap fazi i analitičari su mišljenja da će ih do 2030. preživeti najviše 10 odsto. Neki čak predviđaju da će se zadržati samo 1 odsto tih proizvođača.
Vol Strit Džurnal prenosi da je do sada u njih uloženo 47 milijardi dolara. Tu je i dodatnih 15 milijardi u vidu državnih subvencija, koje lokalne vlasti koriste kako bi podržale EV projekte širom Kine.
"Mnogo kapitala je uloženo u industriju", rekao je jedan od analitičara. "A mnogo će ga i propasti."
Samo je u NIO, jednu od najpoznatijih startap kompanija, uloženo preko 3 milijarde dolara kako bi se pokrenula proizvodnja.
Ovakvi primeri su podstaknuti i pozivom zvaničnog Pekinga da ova zemlja postane svetska sila na polju električnih vozila. Državni plan pod imenom "Proizvedeno u Kini 2025", koji je pokrenut pre tri godine radi promovisanja "domaće dominacije i globalne konkurentnosti" u 10 sektora, uključuje i električna vozila.
Ako i taj jedan procenat, odnosno 50 kompanija prežive, biće to veoma značajan dodatak u globalnoj proizvodnji električnih automobila.