Kako da prestanem odgadjati

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Stil

Sve se lako rješava uz "pravilo dva minuta"

Autor mondo.rs
Autor mondo.rs

Ako i vi obaveze odlažete do posljednjeg trenutka, evo korisnog savjeta koji vam može pomoći da prestanete da odugovlačite.

Postoji mnogo naučno zasnovanih metoda za povećanje produktivnosti ili i potpuno odvikavanje od vječitog odugovlačenja i odlaganja obaveza do posljednjeg trenutka. Ali, "pravilo dva minuta" je drugačije. Stvaranje novih navika je teško, promjena načina na koji radite i ispunjavate svoje obaveze takođe. Ali… pričamo samo o tričava dva minuta. Koliko god da ste zauzeti, dva minuta uvijek možete da odvojite.

Tvorac ove jednostavne tehnike je Dejvid Alen, konsultant u menadžmentu, čovek kojeg plaćaju da im organizuje posao, tako da vjerovatno zna šta priča.

Dakle, pravilo dva minuta ne može biti jednostavnije, a omogućava vam da dnevne obaveze ispunjavate efikasno, tako da vam dan teče glatko kako se samo poželjeti može. 

Ovo pravilo ima dva koraka, a prvi ne može biti jednostavniji.

Prvi korak: Ako zadatak možete da obavite za dva minuta ili manje, uradite to sad. Odmah. Baš sada. Zašto i dalje čitate?! Idite i uradite to što morate.

Postoji toliko sitnih, glupih poslića koje odlažemo iako možemo da ih uradimo bukvalno za dva minuta. Kao… pranje šolje za kafu odmah nakon što ste popili kafu, ili bacanje prljave odjeće u korpu za veš, umjesto na pod, slanje mejla, iznošenje đubreta… da li da nastavimo? Niko na ovom svijetu nije toliko zauzet da ne može da odvoji dva minuta za te sitnice prije nego što se posveti nečemu što će ga više zabaviti. Probajte i uvjerićete se i sami.

Prokrastinacija

Prokrastinacija je oblik ponašanja za koji je karakteristično odlaganje akcija i zadataka za kasnije. Psiholozi je često pominju kao mehanizam pomoću kojeg se ljudi nose sa anksioznošću vezanom sa otpočinjanje ili završavanje posla.

Drugi korak: Počnite malim "zalogajima". Drugi korak zahtijeva malo više angažovanja. Prvi korak, kao što ste vidjeli, podrazumijeva "precrtavanje" sitnih poslića koji se tokom dana nagomilavaju, a možete začas da ih obavite onako kako nailaze. Drugi korak tiče se stvaranja novih navika, prenosi portal Curiosity.

Kad želite da razvijete neku novu naviku, postarajte se da je za početak za tu akciju potrebno dva minuta ili manje. Ok, ako želite da napišete knjigu, i pokušavate da se natjerate da pišete svakog dana, biće vam potrebne godine prije nego što te dvominutne sesije izrode knjigu. Ne može se sve obaviti za dva minuta, naravno. Ali, fora je u tome da stvorite naviku od dva minuta koja će vas voditi ka cilju, makar i posredno.

Ako je vaš cilj da budete fizički aktivniji, neka vaša navika od dva minuta koju ćete usvojiti za početak bude pakovanje ranca sa opremom za vježbanje ujutru, kad ustanete.

Shvatate princip?

Malecnim koracima do cilja. Bez odlaganja!

Kako da stvorite korisne navike

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop

KUHINJA

loader