Sada je najvažnije da ih jedete! Dijetolog otkriva 3 ključna saveznika snažnog imuniteta i u kojoj hrani ih najviše ima | MONDOBA

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Stil

Sada je najvažnije da ih jedete! Dijetolog otkriva 3 ključna saveznika snažnog imuniteta i u kojoj hrani ih najviše ima

Autor Dragana Božić
Autor Dragana Božić

Za dobar odbrambeni sistem u sezoni respiratornih infekcija vrlo je važno da unosite ove nutrijente.

Izvor: Tanjug/Jaroslav Pap

U sezoni respiratornih infekcija, za opšte zdravlje i zaštitu od virusa bitan je i vitamin E, koji ima antioksidativno dejstvo i sinergistički djeluje sa vitaminom C.

"Zbog svog dejstva naziva se još i 'vitamin mladosti'.Najviše ga ima u ulju pšeničnih klica, u suncokretovom i ulju kukuruznih klica. Proizvođači često dodaju vitamin E u ulja, tako da je on prisutan još u većoj dozi. Ne treba smetnuti sa uma ni važnost beta karotena koji je provitamin vitamina A i smatra se da je jedan od najjačih antioksidanata u grupi vitamina. Beta karoten sadrže šargarepa, krompir, tikve, paprike, kajsije, spanać i zeleno lisnato povrće", ukazuje dijetolog prof. dr Veroslava Stanković.

Od mineralnih materija za imunitet su najvažniji cink i selen.

Cink je mineral sa važnom i raznolikom ulogom, a jedna od njih je i otpornost organizma. Namirnice koje sadrže najviše cinka su školjke kamenice koje imaju više cinka po porciji od bilo koje druge hrane, koštunjavo voće, plodovi mora, jaja, govedina, crni pasulj, sočivo, soja, leblebija.

"Selen je jedan od najjačih antioksidanata u prirodi i igra važnu ulogu u pravilnom funkcionisanju imunog sistema. Zajedno sa drugim korisnim mineralima selen omogućava formiranje ćelija imunološkog sistema, što znatno povećava odbrambene organizma u borbi sa respiratornim infekcijama i drugim bolestima. Selena najviše ima u pivskom kvascu i pšeničnim klicama, orašastim plodovima, kao što su brazilski orah i orasi, govedina, jaja, puter, soja, riba (tunjevina, bakalar i hatinga), morski plodovi, bijeli luk, integralni proizvodi od cijelog zrna, ovsena kaša i suncokretovo sjemenje", navodi dr Stanković.

MONDO vas poziva da poštujete preporučene mjere – držite distancu, nosite masku i izbjegavajte okupljanja, to je jedini način da se spriječi širenje epidemije.

(Mondo/Zdravlje u tanjiru)

Pročitajte i ovo

Tagovi

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop

KUHINJA