• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

"Sami su krivi": Zašto poslodavci neće da zaposle generaciju Z?

 vesna.jpg
Autor Vesna Kerkez

Poslodavce hvata jeza od generacije Z, a anketa je otkrila i zašto.

 "Sami su krivi": Zašto poslodavci neće da zaposle generaciju Z? Izvor: Shutterstock/fizkes

Ljudi rođeni nakon 1995. godine smatraju se ne tako omiljenim radnicima. Regruteri ih ne vole i često radije angažuju nekog starijeg, čak i ako ima veće zahtjeve i slične kvalifikacije. Gdje je tu pravda? Situacija nije ružičasta, ali treba napomenuti da su oni koji pripadaju generaciji Z i sami zaslužili ovu reputaciju.

Studija koju je sproveo Intelligent.com, u kojoj je učestvovalo 1.000 američkih menadžera, otkrila je da kandidati generacije Z imaju tendenciju da se uključe u određena ponašanja koja mogu da ojačaju stereotipe o njima. Rezultati ankete pokazuju da trećina ispitanika smatra da im nedostaje radna etika. Štaviše, izjavili su da će izbjeći zapošljavanje generacije Z 2025. godine.

7 grešaka koje generacija Z pravi na razgovorima za posao

  1. Nedostatak kontakta očima - skoro polovina menadžera primjećuje ovaj problem. Kontakt očima je ključan za prenošenje samopouzdanja.
  2. Neodgovarajuća odjeća - 42 odsto menadžera ukazuju na previše ležeran stil oblačenja.
  3. Nerazumni finansijski zahtjevi - važno je da se zarada zasniva na tržišnoj realnosti.
  4. Neprikladan jezik - formalnost i profesionalnost su važni na radnom mjestu.
  5. Čitanje direktno iz bilješki - bilješke treba da služe kao podsjetnik, a ne kao skripta.
  6. Odbijanje uključivanja kamere tokom virtuelnih intervjua - ovo je važno kako bi poslodavac mogao da vidi kandidata.
  7. Dovođenje roditelja na razgovor za posao - iako je to rijetko, skoro 10 odsto menadžera je imalo takvo iskustvo.

Stručnjak sa Intelligent.com naglašava da su ovi stereotipi nepravedni, ali je važno znati kako ih razbiti. Razumijevanje onoga što frustrira menadžere može da pomogne kandidatima da ostave bolji utisak i da se izdvoje iz gomile. Generacija Z može da prednjači u odnosu na svoje vršnjake, tako što će igrati po pravilima tržišta rada i onda biti u stanju da izvrši promjene.

Džon Sundholm, stručnjak sa dugogodišnjim iskustvom, naglašava da generacija Z mora da se prilagodi aktuelnoj realnosti kako bi postigla profesionalni uspjeh.

(MONDO) 

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop