Svetska košarkaška federacija potpisala je ugovor na 16 godina sa kompanijom "Perform".
FIBA i "Perform" sarađivaće tokom četiri četvorogodišnja ciklusa, od 2017. do 2033. godine, kada će ta kompanija biti glavni partner u prodaji medijskih prava na takmičenja muških i ženskih nacionalnih timova.
U saopštenju FIBA navedeno je da partnerstvo podrazumeva pokretanje projekta "FIBA Media", tako da sve zanimljivosti vezane za Svetski kup, kontinentalna prvenstva i ostala međunarodna takmičenja budu što dostupnije navijačima (putem interneta, aplikacija za mobilne uređaje itd). Glavna meta biće rastuća tržišta u Aziji, Americi i Africi.
Samo u prvom ciklusu (2017-2021), tokom koga će biti održani šampionati kontinenata (2017), kvalifikacije za Svetski kup u Kini (2019) i kvalifikacije za nove šampionate kontinenata (2021), FIBA će u ponudi imati više od 1.500 utakmica.
"Perform" se obavezao da će njegova ukupna ulaganja iznositi blizu 500 miliona evra, a FIBA će dodatno profitirati ako prihodi od prodaje prava i digitalnih sadržaja premaše dogovorene parametre.
Dakle, dok Evroliga kroz unosnu saradnju sa kompanijom "IMG" od jeseni ove godinepočinje novu eru evropske klupske košarke, FIBA želi da popularizuje takmičenja reprezentacija i tako poveća svoj uticaj i značaj u svetu sporta.
Ta dva plana direktno će se sudariti na polju tzv. "prozora", termina koje je FIBA predvidela za kvalifikacione utakmice, za koje klubovi Evrolige, a pogotovo NBA timovi, nemaju nameru da puštaju svoje igrače.
Konkretno, kvalifikacije za Svetski kup 2019. igraće se u novembru 2017, februaru, junu, septembru i novembru 2018. i završiti se u februaru 2019.
Ostaje da se vidi čiji projekat će biti uspešniji...