• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Nova sezona F1: Režanje pred urlik

Kolumnista Monda Dušan Radulović predstavio svoje viđenje buduće sezone u "najbržem cirkusu"…

  Nova sezona F1: Režanje pred urlik Izvor: MONDO

Kao dijete najviše me je nerviralo čekanje da majka pleh sa baklavama izvadi iz rerne. Mislim, sve je tu - u šerpi na šporetu krčka se šećerni preliv po kome plivaju kriške limuna, miris je neodoljiv, uz to lično sam čistio orahe i već od tada mi pljušti voda na usta…

E slično se osjećam posljednjih dana dok se sve više gomilaju vijesti o rezultatima zimskih testova za ovogodišnju sezonu F1. Ubi me čekanje!

Najprije, šarene sličice sa promocija novih blida pomogle su mi da preguram one tri sjedmice olovnog sivila, prljavog varoškog snijega i depresivnog minusa (i u Celzijusima i u glavi). Mislim da su dizajneri pred ovu sezonu prevazišli sami sebe. U modi je retro, od tradicionalne crvene Ferarija, preko otmene tamno zeleno i žute kombinacije Lotusa, do crno-zlatne sa touchom crvene - novog Renoa. Ni ostali ne zaostaju, savjetujem da pogledate fotke.

Ok, a šta je sa onima koji će te šarene igračke da tjeraju po stazi?



U najkraćem - stari favoriti i novi klinci


Šampion, Sebastijan Fetel je prošle sezone i pored sopstvene brljivosti sačuvao vrapca u ruci mada se u nekoliko navrata činilo da se dživdžan pretvara u letećeg pacova, mislim goluba na grani. Sudeći po testovima najviše vremena je proveo, kao i drugi uostalom, vježbajući kako da u vožnji podesi položaj zadnjeg krila (stabilizatora) i tako poboljša prijanjanje i korišćenje snage motora. Ipak, RBR bolidi, sudeći po pisanju specijalizovane štampe, kaskaju za nekima iz prve lige koji su u poboljšanjima tokom zime napredovali nešto više od njih.

To se prije svega odnosi na Meklaren i Ferari mada se čini i da je stari lisac Ros Bron dobro “spakovao” bolid Mercedesa. Naime, na jednom od testova Šumaher je bio najbrži mada se prije toga žalio da je “bolid još uvijek nepouzdan”. Dobro, testovi su jedna a trke sasvim druga stvar. Stoga i ne čudi što su favoriti - Hamilton, Alonso, Baton i Masa, najviše vremena na testovima potrošili na “kruženje”, na iznurivanje motora i guma da bi utvrdili koliko dugo mogu da izdrže na stazi a da ne prolupaju ili se poderu.

Sudeći po izjavama, zadovoljni su razultatom. Slično je i sa Fetelom i Veberom. Pomenuti timovi su, inače, tokom četiri dana testiranja na stazi Herez u Španiji po jednom završavali dan na prvom mjestu po brzini. Rječju, dobra najava oštrog trkanja kad sezona počne.



Šta se dešava kod onih koje nazivaju - “ostali”?

Malo toga, moram priznati, mada opet, kod svakog ima ponešto.

Da, najprije mooooram da vam ispričam jednu slatku anegdotu… Mislim, pomoćiće vam da bolje razumijete ono o čemu ću pisati poslije. Naime, pošto je njegov tim završio sezonu dijeleći posljednje mjesto sa još tri ekipe, vlasnik tima Virdžin, ser Ričard Brenson, nije se mnogo uzbudjivao, mada je razmišljao da batali F1.

Onda mu je njegov računovodja donio završni račun i rekao da su zbog činjenice da su jedan ili oba njegova bolida završili većinu trka, zarada na kraju sezone bila - 17 miliona dolara!

Kažu, a pošto kupujem, po to prodajem, da je ser Ričard promptno promijenio mišljenje shvativši da pored glamura može da se polzuje i štogod u kešu, da uz adekvatan napor u tom poslu svi dobijaju, najveći najviše, razumije se, tačnije da u F1 samo glupsoni mogu da propadnu!

On sigurno ne spada u tu kategoriju, sudeći po poslovnoj imperiji koju je napravio počevši s muzikom, a ja izmedju ostalih, još imam LP vinile gupe Džetro Tal i Ket Stivensa, na primjer, s njegovom etiketom.

Nego, da se ja vratim temi, malo da bajam, a više da prognoziram na osnovu činjenica i - četvorodecenijskog iskustva.



Dakle, ko su favoriti za šampionsku titulu?

Mislim da je meklarenov dvojac – Hamilton, Baton, najviše motivisan i da je ekipa spremna da vrati ono što joj je oduzeto prošle sezone. Vicešampionsko mjesto u kategoriji konstruktora mala je utjeha za četvrto i peto mjesto u kategoriji vozača 2010. Poslije dvogodišnje dominacije bio je to ne hladan, već ledeni tuš za ekipu koja se očigledno uspavala na lovorikama ili što bi rekao naš seljak - užirili se bre! Hamilton je svako malo bio na naslovnim stranama tabloida zbog skandala, brze vožnje, svadje sa ćaletom, a Baton je više vremena provodio na “eventima” (što bi rekli ovi naši “džet-set prazilukci”) nego što je brinuo o rezultatima.

Dobro, imali su i pehove, Luis pogotovo, pa su nekoliko trka i dobrih plasmana jeftino proćerdali.

Najveći konkurenti biće im Alonso i Masa.

Ferari je tokom pauze uložio ogroman trud i novac da skocka šampionske bolide. Nezadovoljni prošlogodišnjim rezultatima, titulu su izgubili zbog manjka od samo četiri boda, najprije su najurili gomilu ljudi iz Maranela. Onda su ranije od ostalih počeli sa testovima na fabričkoj stazi Mudjelo, da bi pred kraj sezone testiranja bili najprilježniji prelazeći kilometre i kilometre… Alonso je prvi vozač, ali je Masa, kažu, izašao iz krize u kojoj je bio prošle godine i ako se pokaže da su bolidi “preležali” akutnu nepouzdanost od koje su patili 2010. smio bih da se kladim da će jedan od ova dva vozača biti šampion na kraju ove sezone.

Zašto sam ekipu Red Bul Reno stavio na treće mjesto ove liste? Pa zato što su njihove prednosti ujedno i slabosti. Fetel jeste najveći talenat koji se pojavio u posljednjoj deceniji, ali je pitanje da li će imati istu, veliku motivaciju da je odbrani kao onomad dok je ka njoj stremio? Više očekujem od Marka Vebera kome je ovo “labudji pjev” u vrhunskom timu F1, jer sumnjam da će u dobi u kojoj je, dobiti ponudu od neke prvoligaške ekipe.

U stvari, dobar rezultat u 2011. pomogao bi mu da poput Rubinja Baričela dobije utješnu nagradu i postane “prodavac iskustva” u nekom od ambicioznih timova iz ešalona “ostalih”. Uz pomenuto, statistika ukazuje na to da su serije titula osvajali vozači iz timova koji su u to vrijeme dominirali izmedju ostalog i zbog stagniranja drugih ekipa. Sada je situacija obratna – svi su napredovali, a mislim da su drugi to učinili za zeru bolje od aktuelnih šampiona.

Da Robert Kubica nije imao nesreću vozeći reli, njegov tim Reno bih stavio na neko više mjesto. Drago mi je da su mu hirurzi spasli ruku i želim da vjerujem da će, kako kaže, biti “spreman za sezonu 2012”. Poljak je vrhunski trkač, bilo ga je milina gledati, prošle sezone pogotovo. Umjesto njega, sva je prilika, uskočiće Nik Hajdfeld. E on može da bude – iznenadjenje sezone!

Nika sam još kad je počeo karijeru smatrao fantastičnim potencijalom. Brz, uporan, ne srlja, a ipak atraktivan i prije svega – fajter. Uostalom, malo ko bi izdržao šikaniranje koje je bilo na ivici poniženja, a koje je zbog lošeg ugovora doživljavao posljednjih godina. Izdržao, nego šta, a ako dobije mjesto vozača u Renou biće, objektivno, najmotivisaniji vozač na stazi.

Pominje se i mogući povratak Raikonena, ali bilo bi mi žao da Kimi uskoči umjesto Nika iako je Finac moj najomiljeniji vozač od kad pratim F1. Ne brinite, Ajerton Sena je kod mene svrstan u nekoliko kategorija – ON, Nenadmašan, Nedodirljiv, Unikatan… (dodati po želji).

Toliko o favoritima za titulu. Ali F1 ne bi bila ono što jeste kad ne bi bilo i pojedinačnih iznenadjenja, ono - iz trke u trku neko iskoči k’o pajac iz kutije.



Moguća iznenađenja

Mislim da se u tom pogledu najviše može očekivati od dvojca iz Mercedesa – Rozberga i Šumahera. Mihael se, izgleda, zagrijava brže nego što se to očekivalo, pa se može očekivati, uz pretpostavku da će bolid biti dovoljno pouzdan, da većinu trka završi u bodovima. Ako su popravili i maksimalnu brzinu, ko zna, možda on ili Niko i pobijede na nekoj! Napredak očekujem i od Kamui Kobajašija jer je Zauber skockao bolid koji je bolji od prošlogodišnjeg. Uostalom, Japanca je uživanje gledati jer prosto obožava da se trka, mada se nadam da će se kloniti “kakmikaze” poteza kojima je izazivao karambole, odnosno da ga je prošla ljubav ka udaranju kalpiša!

Od novajlija najviše šansi dajem Škotlandjaninu Polu di Resti (24) jer poslije dobre karijere u nižim klasama debituje u solidnoj ekipi Fors Indija u kojoj je Zutil već napravio nekoliko iznenadjenja. Momak je sjajan, brz, pravi izdanak “Engleske škole vožnje”, pa me ne bi čudilo da dobijemo nasljednika Klarka, Stjuarta ili Kultarda. I Meksikanac Serhio Peres (21), koji će voziti za Zauber, je momak koga treba gledati. Možda će on biti nešto nalik slavnim zemljacima, braći Rodriges. Rubinjo je u Vilijamsu uzeo pod svoje Pastora Maldonada i znajući da “Gazda” Frenk Vilijams nikad nije prodavao mjesto u timu, a stvorio je tolike šampione, tjera me da ga pomenem. Mada, podatak da Pastor ima, hm, skoro dvedeset šest godina i da je iz Venecuele, prosto opominje da ništa ne tvrdim.

I na kraju, dok ovo pišem, još uvijek se ne zna hoće li uopšte biti prve trke ovogodišnje sezone F1, GP Bahreina, jer se tamo trenutno dešavaju neke važnije stvari.

U svakom slučaju, to nam usložnjava odbrojavanje, ali ne smanjuje nervozu pred start novih uzbuđenja!

(Kolumnista MONDA Dušan Radulović)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Kolumna - Nebojša Šatara

Navijači

MONDO Tim kola

FK BORAC

RK BORAC