"Ovaj auto, kako sada izgleda, kako se sada ponaša i u garaži i na pisti, sigurno neće pobjeđivati na trkama", rekao je Martin Vitmarš.
Da je malo bolje, bilo bi jako loše po Meklaren na startu 64. šampionata Formule 1.
Na zvaničnom treningu u Melburn Parku 10. i 15. vrijeme, na kraju Velike nagrade Australije 9. i 11. pozicija. U Meklarenu su u gotovo paničnom raspoloženju poslije svega što su Dženson Baton i Serhio Perez uspjeli da urade u bolidu MP4-28 na premijeri.
Ukoliko nije iznenađenje što su od Meklarena brži bili Lotus, Ferari, Red Bul i Mercedes, niko u slavnom britanskom timu nije očekivao da će se ispred Batona i Pereza plasirati oba pilota Fors Indije, Adrijan Sutil i Pol Di Resta, kao i da će Raikonen skoro za cijeli krug obići prvo Pereza (1:23,367 zaostatka za pobjednikom), a potom i Batona (1:21,630 zaostatka).
Da je trka potrajala još koji krug, a ne "samo" 58, vjerovatno bi iz boksa Meklarena gledali kako ih Finac u Lotusu ostavlja sa krugom zaostatka.
Naredna trka u šampionatu već je narednog vikenda, 24. marta u Maleziji, treninzi na pisti Sepang počinju već u petak, dok je u subotu borba za pol-poziciju, pa tako u Meklarenu nemaju mnogo vremena da bitno poprave stvari. Negdje su pogriješili sa novim bolidom, a bitnije izmjene moći će da naprave tek za treću trku u sezoni, VN Kine u Šangaju, koja je zakazana tek za 14. april.
"Svi smo svjesni kako stoje stvari i razumijemo da ovo nije čak ni podnošljivo", rekao je Baton, koji se plašio da neće uzeti ni dva boda, koliko donosi deveto mjesto.
Šef tima Martin Vitmarš bio je još eksplicitniji:
"Ovaj auto, kako sada izgleda, kako se sada ponaša i u garaži i na pisti, sigurno neće pobjeđivati na trkama".
Vitmarš je priznao da prije Kine ne treba očekivati bolje izdanje Meklarena.
"Ipak, mnogo smo naučili o automobilu poslije prve trke i sada nas očekuje mnogo posla da to i popravimo čim prije. Trkamo se sa vremenom. Jako smo loši trenutno i situacija uopšte ne izgleda dobro, ali uvjeren sam da ćemo se popraviti. Možda to neće biti uskoro kao što bih ja želio, ali daćemo sve od sebe".
Prvi operativac Meklarena kaže da je zaostatak, odnosno najveća greška, napravljena zimus tokom testiranja.
"Nismo uspjevali da razumijemo šta je problem tokom testiranja. Mislim da to nije bio slučaj samo sa nama, jer su kompletna zimska testiranja bila čudna ove godine. Iskreno, nismo očekivali start sezone sa velikim očekivanjima, ali još iskrenije, nismo mislili ni da će biti ovako loše".
Poslije blamaže u Melburn Parku, test vozač Oliver Turvi poslat je u štab ekipe u Engleskoj, u Vokingu, da marljivo radi na simulatoru vožnje, kako bi inženjeri mogli da sakupe što više informacija o tome gdje je zapravo problem.
"Znamo da postoje neke fundamentalne stvari koje moramo da promijenimo. Krenuli smo ponovo od svakog, najsitnijeg detalja, od početka. Biće to naporno, ali moramo da popravim stvari. Bilo je teško i ranije, pa smo izlazili sve jači i jači. Ovo su neprijatni dani, ali je važno da niko ne klone duhom i da svi damo sve od sebe", rekao je bivši svjetski šampion Baton.
Dok je vozač optimista, šef je prilično mračan. Ipak, demantovao je da razmatra da pošalje prošlogodišnje modele za trku na Sepangu.
"Nije to baš ozbiljna opcija za Maleziju... Mislim da je bitnije da u ovom trenutku radimo na novom automobilu i shvatimo gdje postoji potencijal za poboljšanje, nego da se vraćamo unazad", demantovao je Vitmarš da će posegnuti za očajničkim potezom u drugoj trci sezone.
(MONDO, foto: Beta/AP)