• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

FOTA mijenja istoriju Formule 1?

Asocijacija timova Formule 1( FOTA), iznijela je niz prijedloga koji bi trebalo da utemelje put ka stabilnosti u ovom sportu.

 FOTA mijenja istoriju Formule 1? Izvor: MONDO

Predstavnici svih deset timova koji će se takmičiti ove sezone, Meklaren Mercedes, Ferari, BMW Zauber, Reno, Vilijams, Tojota, Red Bul, Toro Roso, Fors Indija i Honda (promijenila odluku o odustajanju iz sporta) objavili su svojevrsnu agendu evolucije sporta, koji sada čeka odobrenje od strane FIA, a to vjerovatno neće proći tek tako, jer od kada postoji Formula 1, Svjetska automobilska federacija i timovi ne razmišljaju ni slično.

Ipak, trebalo bi očekivati da dio prijedloga ipak prođe, što za ovu, što za 2010. godinu.
Pred FIA će se naći prijedlozi za poboljšanje sigurnosti, održivosti, suštine i spektakla u Formuli 1. Agenda bi grubo mogla da se podijeli na tri dela: tehnički, sportski i komercijalni, što se poklapa sa tri radne grupe, koje su formirane zajedno sa osnivanjem FOTA, septembra 2008. godine. Cilj je bio da se timovi odupru samovolji Bernija Eklstona i često kontrodiktornim odlukama FIA, odnosno da se pronađe DNK ovog sporta, od kojeg se ne bi odstupalo.

"Ovo je neočekivani momenat u istoriji Formule 1. Iznad svega, prvi put timovi su ujedinjeni i nepodijeljeni oko jedne, zajedničke i kristalno čiste vizije sporta u budućnosti", izjavio je predsjednik udruženja Luka Di Montecemolo.

"Zahvaljujući ujedinjenosti, svi timovi su uveliko uspjeli da redukuju troškove za 2009. godinu. I dok nastavljamo da se strastno borimo na stazi, nastavićemo da živimo za isti cilj: da radimo na unaprijeđenju Formule 1, njene stabilnosti, održivosti... U našim umovima postoji samo jedna ideja, a na tome ćemo raditi sa našim partnerima iz FIA", dodao je Italijan.
Evo i najzanimljivijih prijedloga, koje je FOTA dostavila u FIA.

TEHNIČKI ASPEKT

Za 2009: Da se za 100 odsto poveća moguća kilometraža agregata, dakle da na svakog vozača bude proizvedeno osam motora po sezoni. Da se smanji dozvoljen broj sati tokom ispitivanja aerodinamike u vazdušnim tunelima. Da proizvođači motora (Mercedes, Ferari, BMW, Tojota, Honda i Reno) omoguće ostalim timovima da za osam miliona evra dobiju paket motora za sezonu.

Za 2010: Maksimalna cijena seta motora od pet miliona evra za sezonu, a mijenjačkog sklopa za milion i po evra. Standardizovan inovativni sistem KERS, koji će 2009. godine koristiti samo nekoliko timova, po cijeni između milion i dva miliona evra po sezoni. Cilj da se dodatno, za 50 odsto, umanji mogućnost testiranja u aerodinamičkim tunelima. Ograničen broj šasija po sezoni. Zabrana korišćenja najskupljih i najsavremenijih legura metala u izradi dijelova bolida.
Za 2009: Umanjenje testiranja na stazi tokom sezone za 50 odsto. Novi sistem bodovanja, umjesto sadašnjeg: 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1, na izmijenjeni: 12, 9, 7, 5, 4, 3, 2, 1) kako bi se veća važnost dala pobjedi na trci. Da se količina goriva u bolidima, tip pneumatika i taktika dolivanja goriva svakog tima objave prije početka trke.

Za 2010: Izrada novog sistema kvalifikacija. Inovacije u sistemu bodovanja, odnosno bonus poeni tokom trke (za najbrže izveden pit-stop, najbrži krug, najveći broj krugova u vođstvu...). Dalje smanjene sati za testove na stazi u predsezoni (četiri četvorodnevna testa po automobilu). Smanjenje trajanja Gran Pri trke na 250 kilometara, odnosno ne duže od sat i 40 minuta u lošim vremenskim uslovima, što bi trebalo da odobre vlasnici komercijalnih prava.

KOMERCIJALNI ASPEKT

Za 2009: Povećanje provizije od strane medija. Sprovesti istraživanje kako bi Formula 1 mogla bolje informativno ili dinamički da bude predstavljena u medijima, nalik tenisu. Obavezna izjava zvaničnog portparola tima u toku prenosa Gran Pri trke. Nastojanje da se poboljša odnos sa navijačima preko internet prezentacija timova i FOTA. Obavezno potpisivanje autograma od strane vozača tokom Gran Pri vikenda.

Za 2010: Nastojanje da se poveća interesovanje i učešće običnog navijača u samom TV prenosu.

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Kolumna - Nebojša Šatara

Navijači

MONDO Tim kola

FK BORAC

RK BORAC