• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Rosi i Lorenco – nije gotovo! Evo i zašto...

Autor mondo.rs

Tačno je da Rosi startuje poslednji u Valensiji i da mu to znatno umanjuje šanse da osvoji titulu, ali šta kaže računica? Nada ili bolje reći šansa, ipak, postoji.

Jedan od najvećih motociklista svih vremena, devetostruki prvak sveta, Valentino Rosi, ulazi u poslednju rundu šampionata, Veliku nagradu Španije u Valensiji, kao lider sa sedam bodova prednosti u odnosu na klupskog kolegu Horhea Lorenca.

Reklo bi se – situacija za poželeti!

Ali, posle svega što se događalo počev od VN Australije, na Filip Ajlendu, a potom i VN Malezije, na pisti Sepang, Rosi će u najvažnijoj trci sezone startovati poslednji.

To je kazna koju su mu izrekli disciplinci Moto GP-a, nakon incidenta koji je imao u Maleziji sa Lorencovim zemljakom, Markom Markezom iz Honde i sigurni smo da ste do sada videli, čuli i čitali šta se sve izdogađalo.

Iako je preko 270.000 širom planete potpisalo online peticiju u kojoj se traži ukidanje kazne za Italijana iz Jamahe, od toga definitivno neće biti ništa, iako ljudi zaduženi za Rosijevu karijeru i dalje bore da kazna bude preinačena. Prvobitna žalba Jamahe odbijena je još u Maleziji, istog popodneva.

Rosi u Valensiji u 500cc ili Moto GP šampionatu: odustao, 11, 2, 1, 1, 3, 13, odustao, 3, 2, 3, odustao, 10, 4, 2.

Dakle, Rosi neće imati kud, 8. novembra pred španskim navijačima startovaće kao poslednji i nadati se u čudo, kako bi sačuvao sedam bodova prednosti u odnosu na ljutog neprijatelja (iako klupskog kolegu!?) Lorenca. Čak, ne radi se ni o sedam bodova, već šest, jer Španac ima više pobeda ove sezone i ako bi Rosi i on završili sa istim brojem poena, treću Moto GP titulu osvojio bi Lorenco.

Rosi bi ostao na sedam, od kojih je poslednja osvojena 2009. godine. Od tada, šampioni su bili Lorenco dva puta, Kejsi Stoner iz Australije i Markez dva puta. Kad kažemo za Rosija "devetostruki prvak sveta", tu mislimo i na titule koje je na putu ka klasi 500, odnosno sada Moto GP šampionatu, osvajao u klasama 125 (1997) i 250 kubika (1999).

Ako se poeni u Moto GP klasi dele po sistemu 25, 20, 16, 13, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, a Rosi ima 312 bodova naspram Lorencovih 305, ima li "VR46" ikakvih šansi da osvoji titulu? Teško, osim u slučaju da Lorenco iz bilo kog razloga ne završi trku.



Pre nego što damo konkretne primere šta je potrebno Rosi da uradi da bi zadržao šest poena prednosti, podsetimo i to da Lorenco samo jednom ove sezone nije završio trku, 14. septembra ove godine u Mizanu, kada je po mokroj stazi pao osam krugova pre kraja.

Peto mesto u Argentini, u trećoj trci šampionata, najlošiji je plasman Lorenca kada bi završavao trku, a bio je i četiri puta četvrti, što u nekoj računici ostavlja Rosiju šansu. Ali, od pada u San Marinu, Lorenco je bio prvi, treći drugi i drugi, uz obilatu pomoć Markeza u poslednja dva slučaja.

I, nemamo razloga da ne verujemo da će i dalje aktuelni prvak sveta Markez, koji doduše nema šansi da odbrani titulu, i na poslednjoj trci raditi za rivala po vokaciji, jer se radi o vozačima Jamahe i Honde, ali za prijatelja Lorenca.

Nadu Rosiju, a ovog puta nećemo razrađivati teorije o tome da li bi neki italijanski vozač mogao da "uzvrati" Markezu i napadne Lorenca s namerom da ga obori, donekle donosi forma Hondinih vozača, Danija Pedrose i Markeza, koji su pobedili na četiri od poslednjih pet trka.

Sam Rosi konstantniji je od Lorenca ove sezone, iako ima manje pobeda (6:4), jer nijednom nije odustao ili pao, jednom je bio peti (kad je Lorenco pao), jednom četvrti (kada ga je Markez usporavao), a sve ostale trke završavao je na podijumu, kao pobednik, drugi ili treći. Međutim, nijedan od tih rezultata nije ostvario sa začelja kolone.

Krenimo redom...

Lorenco prvi (25), Rosi mora da bude bar drugi (20).
Lorenco drugi (20), Rosi mora da bude bar treći (16).
Lorenco treći (16), Rosi mora da bude bar šesti (10).
Lorenco četvrti (13), Rosi mora da bude bar deveti (7).
Lorenco peti (11), Rosi mora da bude bar jedanaesti (5).
Lorenco šesti (10), Rosi mora da bude bar dvanaesti (4).
Lorenco sedmi (9), Rosi mora da bude bar trinaesti (3).
Lorenco osmi (8), Rosi mora da bude bar četrnaesti (2).
Lorenco deveti (7), Rosi mora da bude bar petnaesti (1).
Lorenco deseti (6), Rosi je šampion sveta.

Na prvi pogled, jasno je da Rosi nema velike šanse, čak postoje i radikalni navijači koji od njega traže da ne nastupi u poslednjoj trci posle navodne nepravde koja mu je načinjena. Ali, Rosi će voziti, oko toga nema dileme i uradiće sve što može da pobedi ne samo Lorenca, već i Markeza, a možda i još neke Špance koji će se okupiti u ovu grupu sa višim interesom – da Italijan ne uzme desetu titulu prvaka sveta.

Uskoro odluka...

Generalni plasman vozača: Rosi 312, Lorenco 305, Markez 222, Pedrosa 190, Andrea Janone (Dukati) 188, Bredli Smit (Jamaha) 171, Andrea Doviciozo (Dukati) 153, Kal Kračlou (Honda) 118, Danilo Petrući (Dukati) 107... Generalni plasman timova: Movistar Jamaha 617, Repsol Honda 417, Dukati Tim 341, Monster Jamaha Tek 3 274, Tim Suzuki Ekstar 189, Pramak Rejsing 160...

Za sada veoma pošteni i časni Dani Pedrosa vozio je svoje trke i, sa dve pobede u poslednje tri trke, svakako će biti jedan od kandidata za prvo mesto pred svojim navijačima, a uz to vozi u poslednje vreme brži motor od Jamahinog, Hondu. Za Markeza ne možemo da tvrdimo da će napasti bezuslovno prvo mesto ili bar voziti ispred Lorenca, ali i on je pod velikim pritiskom posle svega što je (u)radio na prethodne dve trke i pitanje je šta u Hondi misle o njegovom angažovanju u borbi između dva asa Jamahe.

Hipotetički, ukoliko bi Honde opravdale trenutnu ulogu favorita u odnosu na Jamahe, a o tome govore i pobede u poslednjih pet trka (Markez 2, Pedrosa 2 – Lorenco 1), onda bi Rosi morao da se probije do šestog mesta.

Hmmmmm... Sme li bilo ko da se kladi da to nije moguće?

I još nešto, za kraj, u osam sezona u Moto GP klasi, Lorenco 14 puta nije završio trku, tri puta je to bilo u Španiji, u Herezu i dva puta u – Valensiji, 2012. i prošle 2014. godine.

POSLEDNJIH 15 ŠAMPIONA SVETA

2000 – Keni Roberts Džunior (SAD, Suzuki)
2001 – Valentino Rosi (Italija, Honda)
2002 – Valentino Rosi (Italija, Honda)
2003 – Valentino Rosi (Italija, Honda)
2004 – Valentino Rosi (Italija, Jamaha)
2005 – Valentino Rosi (Italija, Jamaha)
2006 – Niki Hejden (SAD, Honda)
2007 – Kejsi Stoner (Australija, Dukati)
2008 – Valentino Rosi (Italija, Jamaha)
2009 – Valentino Rosi (Italija, Jamaha)
2010 – Horhe Lorenco (Španija, Jamaha)
2011 – Kejsi Stoner (Australija, Honda)
2012 – Horhe Lorenco (Španija, Jamaha)
2013 – Mark Markez (Španija, Honda)
2014 – Mark Markez (Španija, Honda)

NAJVIŠE 500cc/MOTO GP TITULA:

Đakomo Agostini (Italija) 8
Valentino Rosi (Italija) 7
Majk Duan (Australija) 5
Džef Djuk (V. Britanija) 4
Džon Surtis (V. Britanija) 4
Majk Hejlvud (V. Britanija) 4
Edi Loson (SAD) 4
Keni Roberts (SAD) 3
Vejn Rejni (SAD) 3

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Kolumna - Nebojša Šatara

Navijači

MONDO Tim kola

FK BORAC

RK BORAC