• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Vlada RS odlučuje: Kinezi traže dodatnih 100 miliona evra za autoput Banjaluka - Prijedor

Autor Dušan Volaš

Zahtjev kineske firme „Shandong Hi-Speed International“ (SDHS) za povećanje cijene izgradnje autoputa Banjaluka – Prijedor trenuto je na razmatranju u Vladi RS, javljaju mediji.

 Trasa autoputa Banjaluka Prijedor Izvor: MONDO

Potvrdili su ovo za "Capital" u Ministarstvu saobraćaja i veza odgovarajući na pitanje da li je prihvaćen zahtjev kineske firme "Shandong Hi-Speed International" (SDHS) za dodatna sredstva za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor.

„Кineski koncesionar Shandong Hi-Speed International (SDHS) podnio je zahtjev za korekciju jediničnih cijena osnovnih materijala koji utiču na izgradnju auto-puta i trenutno je navedeni zahtjev još na razmatranju u Vladi RS“, kazali su u Ministarstvu ističući da ovo Ministarstvo nije nadležno da prihvati ili odbaci zahtjeve koncesionara, već Vlada Republike Srpske kao koncendent.

Dodali su i da je u međuvremenu, urađena Studija opravdanosti zahtjeva koncesionara za korekcijom jediničnih cijena izgradnje od strane ovlašćene revizorske institucije.

"Ukupna cijena izgradnje autoputa trenutno iznosi 6,8 miliona evra po kilometru", kazali su u Ministarstvu.

Studija koju je naručilo ovo Ministarstvo pokazala je da bi autoput trebao poskupjeti za više od 30 odsto, odnosno za 100 miliona evra (195 miliona maraka).

“Prema ovoj analizi, radovi bi trebalo da koštaju 382 miliona evra, odnosno oko 745 miliona maraka“, objavljeno je ranije.

Ova dionica, duga 42 kilometra po cijeni od 297 miliona evra (579 miliona maraka), definisana je 2018. godine koncesionim ugovorom Vlade RS sa kineskom firmom.

Iako je njen završetak najavljen do proljeća 2026. godine, do danas se nije odmaklo daleko od početnih radova i nezavršenih eksproprijacija.

U međuvremenu, cijena radova je snižena za oko 15 miliona evra, odnosno, došlo je do pomjeranja trase i njenog “ravnanja”, što je ulilo nadu da će se i kod nas jednom dogoditi da neki radovi pojeftine.

Međutim, nakon toga je stigao zahtjev da se cijena radova podigne zbog poskupljenja materijala.

Republika Srpska se koncesionim ugovorom kineskoj firmi obavezala da će u idućih 30 godina plaćati godišnju naknadu za raspoloživost auto-puta u iznosu od 32,5 miliona evra i taj iznos bi trebalo da bude obezbijeđen od naplate putarine na svim auto-putevima u RS.

Ako se ovaj iznos ne prikupi od naplate, Vlada Srpske obavezala se da će razliku isplaćivati iz budžeta RS.

(Capital/Mondo)

Možda će vas zanimati

Još iz INFO

Komentari 3

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Rade

Ako Kinezi budu sklapati sporazume i ugovore sa ovom sadašnjom vlašću taj put će do kraja radova izaći na 500 miliona EUR.

Niko

Ma kakvi kinezi,to ovi nasi pustili priču za sitotinju,a pare sebi trpaju.

Glas

6,8 miliona evra ljudi,pa to je samo 1000 metara,a dali smo mi spremni kao društvo,dali imamo mi ta sredstva.Dali bi se gradnja ove dionice od 42 kil. bila isplativa i ko je uopšte pitao građane za ovo razbacivanje narodnim novcem.

MONDO REPORTAŽE