Kamion predsjednika UO Udruženja prevoznika RS zapaljen je na parkingu bivše fabrike “Incel” samo dva dana nakon prekida štrajka autoprevoznika.
Stojan Bajić, koji je vlasnik kamiona i jedan od organizatora protesta kamiondžija, za sada nikog ne optužuje, ali paljevinu povezuje sa nedavnim štrajkom, prenosi "EuroBlic".
Bajić sumnja da bi iza toga mogla da stoji grupa prevoznika “na drugoj strani” koji su se protivili blokadama ili oni koji su pretrpjeli štetu zbog obustave carinjenja. Bajić odbacuje mogućnost da mu je štetu nanio neko kome se ranije zamjerio, a sada iskoristio situaciju. Kaže kako je mali prevoznik, sa jednim kamionom i vozačem, i da nikome ništa ne duguje.
“Ovo je poruka javnosti da ne treba da ganjamo pravdu, a ja se nisam krio kao organizator protesta. Ja bih više volio da štrajka nije ni bilo i da smo to drukčije rešili. Nikome nisam ružnu riječ uputio, a izvinio sam se onima koji su pretrpjeli štetu. Na kraju, bez obzira na ovo što mi se dogodilo, drago mi je da smo u protestima uspjeli da dokažemo da smo u pravu”, kaže Bajić.
U CJB Banjaluka kažu da je “slučaj specifičan” jer je zapaljen kamion jednog od organizatora skorašnjih protesta kamiondžija, pa će policija imati u vidu i te indicije.
"Nema sumnje da se radi o paljevini. Nađeni su tragovi i dokazi koji će biti poslati na vještačenja. Inspektori rade svoj posao, ali osumnjičenih zasad nema“, rekao nam je zamjenik načelnika CJB Banjaluka Željko Domazet.
Predsjednik Udruženja prevoznika RS Nikola Grbić obećao je da će kolege solidarno skupiti novac i Bajiću kupiti drugi kamion.
“Razočarani smo i pitamo se da li u ovoj državi postoji išta legalno i da li se provodi zakon. Bez sumnje, ovo je povezano sa našim štrajkom jer se kamion nije mogao sam zapaliti”, rekao je Grbić.
Prevoznici RS prekinuli su sedmodnevni štrajk i blokadu carinskih terminala 13. oktobra nakon što je ministar transporta i komunikacija BiH Rudo Vidović udovoljio njihovim zahtijevima. Dogovoreno je da se primjena pravilnika, zbog koga je i počeo štrajk, odgodi do jula 2011. i da u izradi novog pravilnika učestvuju i prevoznici.
Kamiondžije su se bunile zbog novih pravila po kojima bi morali da plate obuke i licence za rad i do 1.200 konvertibilnih maraka i obezbijede bankarske depozite od 9.000 evra za svaki kamion.
(MONDO)