• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

EU popustila, ništa od potpune zabrane: Ovi automobili s motorom na unutrašnje sagorijevanje su izuzeti

Autor Ilija Baošić

Uprkos ambicioznom zakonu, Njemačka je pokvarila planove Evropske unije o potpunoj zabrani automobila s motorima na unutrašnje sagorijevanje.

 EU prihvatila prodaju automobila na e gorivo nakon 2035 Izvor: Pexels

Iako je zakon o zabrani prodaje novih benzinaca i dizelaša od 2035. godine spreman, Evropska unija je prihvatila da napravi izuzetak i da dozvoli jednu vrstu motora na unutrašnje sagorijevanje na nagovor Njemačke. U pitanju su motori koji rade na e-gorivo, klimatski neutralno sintetičko gorivo.

Početkom marta, završno glasanje o zabrani benzinaca i dizelaša, koje bi pretvorilo predlog u zakon, odloženo je jer je Njemačka zaprijetila da će oboriti postignuti dogovor. Podržana od strane automobilske industrije i konzervativnijih članova Evropskog parlamenta, Njemačka je zahtijevala da se napravi izuzetak za sintetička goriva.

"Postigli smo dogovor sa Njemačkom o budućoj upotrebi e-goriva u automobilima", napisao je Frans Timermans, potpredsjednik Evropske komisije, na svom Twitter profilu. "Sada ćemo raditi na tome da se CO2 standardi za regulaciju automobila usvoje što je prije moguće".

Grupa za zaštitu životne sredine Grinpis krtikovala je novi sporazum. "Ovaj lijenji kompromis podriva zaštitu klime u transportu i šteti Evropi", napisala je organizacija u saopštenju.

Kako navodi The Guardian, proizvodnja sintetičkih goriva je veoma energetski intenzivna, a e-goriva mogu da proizvedu skoro istu količinu gasova staklene bašte kao i konvencionalno gorivo. Prema jednoj procjeni koja je objavljena pre postignutog dogovora, izuzetak za sintetička goriva mogao bi da rezultuje sa 46 miliona manje prodatih električnih automobila u Evropi do 2050. godine, "bez dodatne uštede ugljen-dioksida".

Važno je napomenuti da nijedna kompanija još uvijek nema masovnu proizvodnju e-goriva. Ovo je vrlo značajno za one koji žele da uštede, jer Transport & Environment grupa tvrdi da će vozači koji nastave sa korišćenjem motora na unutrašnje sagorijevanje morati da za litar e-goriva izdvoje najmanje 2,8 evra po litri, odnosno da će na godišnjem nivou trošiti najmanje 2.300 evra.

Da li ste vidjeli kako izgleda Kia EV9 električni automobil?

Možda će vas zanimati

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop