Uprkos ambicioznom zakonu, Njemačka je pokvarila planove Evropske unije o potpunoj zabrani automobila s motorima na unutrašnje sagorijevanje.
Iako je zakon o zabrani prodaje novih benzinaca i dizelaša od 2035. godine spreman, Evropska unija je prihvatila da napravi izuzetak i da dozvoli jednu vrstu motora na unutrašnje sagorijevanje na nagovor Njemačke. U pitanju su motori koji rade na e-gorivo, klimatski neutralno sintetičko gorivo.
Početkom marta, završno glasanje o zabrani benzinaca i dizelaša, koje bi pretvorilo predlog u zakon, odloženo je jer je Njemačka zaprijetila da će oboriti postignuti dogovor. Podržana od strane automobilske industrije i konzervativnijih članova Evropskog parlamenta, Njemačka je zahtijevala da se napravi izuzetak za sintetička goriva.
"Postigli smo dogovor sa Njemačkom o budućoj upotrebi e-goriva u automobilima", napisao je Frans Timermans, potpredsjednik Evropske komisije, na svom Twitter profilu. "Sada ćemo raditi na tome da se CO2 standardi za regulaciju automobila usvoje što je prije moguće".
Grupa za zaštitu životne sredine Grinpis krtikovala je novi sporazum. "Ovaj lijenji kompromis podriva zaštitu klime u transportu i šteti Evropi", napisala je organizacija u saopštenju.
Kako navodi The Guardian, proizvodnja sintetičkih goriva je veoma energetski intenzivna, a e-goriva mogu da proizvedu skoro istu količinu gasova staklene bašte kao i konvencionalno gorivo. Prema jednoj procjeni koja je objavljena pre postignutog dogovora, izuzetak za sintetička goriva mogao bi da rezultuje sa 46 miliona manje prodatih električnih automobila u Evropi do 2050. godine, "bez dodatne uštede ugljen-dioksida".
Važno je napomenuti da nijedna kompanija još uvijek nema masovnu proizvodnju e-goriva. Ovo je vrlo značajno za one koji žele da uštede, jer Transport & Environment grupa tvrdi da će vozači koji nastave sa korišćenjem motora na unutrašnje sagorijevanje morati da za litar e-goriva izdvoje najmanje 2,8 evra po litri, odnosno da će na godišnjem nivou trošiti najmanje 2.300 evra.