Četvrt vijeka od prestanka proizvodnje originalne peglice, italijanski dizajner Tomaso D’Amiko predstavio je savremeni Fiat 126 za 2025. godinu, dizajn studiju koja dosta podsjeća na original
Mali Fiat126, u našim krajevima nekada popularan po nadimku "peglica", nastao je 1972. godine kao nasljednik legendarnog malog modela 500. Popularnost svog prethodnika u Italiji nikada nije nadživio, ali je ipak u proizvdnji ostao punih 28 godina.
U Italiji se proizvodio "samo" od 1972. do 1980. godine, a njegov najdugovječniji model je bio 126p koji je sa proizvodnih traka Fijatove fabrike u Poljskoj silazio sve do 2000. godine.
U toj zemlji je proizvedena velika većina svih peglica, odnosno 3.318.674 od ukupno 4.673.655 primeraka. A od dijelova iz poljske fabrike FSM u Kragujevcu je sklapanFiat 126 PGL, po čemu je i dobio nadimak, i Zastava 126.
Gotovo četvrt vijeka od prestanka proizvodnje, italijanski arhitekta i dizajner Tomaso D’Amiko je predstavio svoje viđenje Fijata 126 za 21. vijek, tačnije za 2025. godinu. Studija izgledom dosta podseća na originalnog prethodnika, a zadnjim krajem, sa bočnih strana, i na naš Yugo.
Inspiracija origi.nalom najbolje se uočava u dizajnu detalja kao što su prednji farovi, zadnje svjetlosne grupe i oblik poklopca haube, ali nova peglica po svemu moderan gradski automobil opremljen nizom najsavremenijih tehnologija.
Automobil bi po dimenzijama trebalo da bude veći od klasičnog prethodnika, što će ga, kako njegov autor kaže, učiniti dosta udobnijim. Unutrašnjost je, takođe, opremljena nizom savremenih opcija i sistema najnovije generacije.
Za pokretanje Fiata 126 predviđen je novi 1.0 Turbo AT3 benzinski motor sa 120 konjskih snaga. Pogon je na prednje točkove, a prenos manuelni. Autor studije navodi da su moguće i hibridna i električna verzija.
BONUS VIDEO