• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ovaj auto na struju ne može da se zapali čak ni kada se zakuca u stub brzinom od 120 na sat!

Autor Miloš B. Jovanović

Nova Bedrock šasija prilikom sudara energiju od udarca raspoređuje tako da baterija ostane potpuno zaštićena, istvremeno prazneći je za samo 0,02 sekunde

 električni automobili baterije požar Izvor: Avatr

Najveći proizvođač baterija za električna vozila na svijetu – kineska kompanija CATL, razvila je novu inovativnu platformu za elektromobile sposobnu da izdrži udarce pri brzinama do 120 km/h – bez opasnosti da dođe do požara.

Nova tehnologija razvijena je sa fokusom na povećanu bezbjednost vozila, zbog čega su upotrebljeni posebni materijali koji se koriste i u izradi podmornica i aviona.

Nova Bedrock šasija konstruisana je da, prilikom sudara, energiju od udarca raspoređuje tako da baterija ostane potpuno zaštićena. U nekoliko ekstremnih testova sudara, šasija je, između ostalog, preživjela frontalni udarac u stub pri brzini od 120 km/h (video ispod), a da se baterija pritom nije zapalila.

Izvor: CATL

Konstrukcija Bedrock šasije izrađena je od materijala čija struktura štiti bateriju od oštećenja. Kinezi tvrde da materijali kao što su posebno čvrst čelik i aluminijum, kakvi se obično koriste u podmornicama i avionima, doprinose jedinstvenoj robusnosti šasije.

Baterija prazna u djeliću sekunde

Ključni element konstrukcije šasije, koji značajno smanjuje rizik od požara u slučaju ozbiljnih nesreća, je sistem za brzo odvajanje baterije. U slučaju sudara, on za samo 0,01 sekundu isključuje, a za 0,02 sekunde prazni bateriju.

CATL Bedrock – inovativna bezbedna šasija za električna vozila
Izvor: YouTube / CATL

Bedrock šasija je projektovana da apsorbuje i do 85 odsto energije sudara, što je značajno bolji procenat u odnosu na klasične šasije koje su u stanju da apsorbuju oko 60 odsto sile udara.

Treća bitna karakteristika nove konstrukcije je, kako procjenjuju u CATL-u, potencijal koji Bedrock ima da značajno pojednostavi i unapredi proizvodnju električnih automobila, prenosi RevijaHAK. Pre svega, tako što će značajno skratiti njeno vrijeme.

Izvor: CATL

Šasija je dizajniran kao fleksibilna platforma koja će moći da se koristi za više različitih tipova automobila. A prvi proizvođač koji je Bedrock šasiju uveo u proizvodnju svojih automobila je Avatr, čiji je jedan od osnivača upravo CATL.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

01:32
BYD DM-i Super Hybrid System
Izvor: YouTube / BYD news
Izvor: YouTube / BYD news

Možda će vas zanimati

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop