Da li kafa "prekida" autofagiju? Nutricionistkinja razriješila dilemu i otkrila 1 stvar koju žene ipak smiju da unose | MONDOBA

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Saveti nutricioniste

Da li kafa "prekida" autofagiju? Nutricionistkinja razriješila dilemu i otkrila 1 stvar koju žene ipak smiju da unose

Autor Bojana Zimonjić Jelisavac
Autor Bojana Zimonjić Jelisavac

Autofagija i kafa - ovo je istina!

Izvor: Guliver/Getty images plus/iStock/Derya Olgun

Autofagija je sve popularniji režim ishrane koji ne samo da pomaže u skidanju viška kilograma, već prije svega ima ogroman pozitivan uticaj na zdravlje. U pitanju je metabolički proces u sklopu kojeg se sve ćelije oslobađaju otpadnog materijala. Autofagija se aktivira na tri načina, ali podrazumijeva uzdržavanje od unošenja hrane tokom dužih perioda zbog čega mnogima teško pada.

Nutricionistkinja Ali Miler rekla je da autofagiju prekida hrana ili kalorična supstanca, ali mnogi ljudi koji ne žele da se najrestriktivnije pridržavaju ovog režima ishrane, već žele da njegovim dejstvom obogate život, imaju fleksibilniji pristup. Najčešće to podrazumijeva da do podneva popiju samo kafu, ili uzmu makar kašičicu kokosovog ulja, maslaca ili druge zdrave masnoće.

Šta "prekida" autofagiju?

Kafa ili čaj skoro da nemaju kalorije, zbog čega se ne smatraju krivcima za prekid autofagije. Nemaju negativan efekat na ketozu ili sagorijevanje masti a kofein čak može pozitivno da utiče na povećanu osjetljivost na insulin.

Kada je u pitanju zdrava masnoća, odgovor je kompleksniji, rekla je Milerova.

"Nazivamo to 'masnim postom', što znači da tehnički prekidate autofagiju ali efikasno suzbijate želju za hranom, zadržavajući sve blagodeti autofagije", objasnila je ona.

Uzimanje male količine zdrave masnoće tokom perioda u kojem ne unosite hranu pomaže da ne osjećate glad, pomaže proizvodnji ketona ujutru, u trenutku kada je nivo insulina pojačan.

Mala količina masti takođe može da podstakne pražnjenje creva, rekla je ona. Masnoću uzmite naročito ukoliko vam autofagija nije put do željene težine, već želite da ima uticaj na zdravlje.

"Nizak nivo masti može dovesti do disbalansa hormona, tako da je unošenje masti u tom periodu poželjno ako ne želite da mnogo smršate. Za one kojima je autofagija put do željene težine, preporučuje se da unose samo vodu", rekla je ona.

Unošenje masnoće savjetuje se naročito ženama koje imaju problem sa žlijezdama sa unutrašnjim lučenjem, kao što je tiroida.

"Mast je neophodna za proizvodnju hormona i zato se savetuje ženama koje praktikuju autofagiju ali strahuju da ne poremete balans hormona", kazala je Milerova.

Pročitajte i ovo

Tagovi

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop

KUHINJA