• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

4 prirodna načina da spriječite zadržavanje vode: Doktorka otkrila kako da se pozdravite s naduvenim prstima i stomakom

Ako vas muči zadržavanje vode, pročitajte savjete doktorke!

zadrzavanje vode Izvor: Shutterstock/Thunderstock

Zadržavanje vode u organizmu je čest problem koji ljudi ne razumiju dovoljno. Iako mnogi misle da naše ćelije zadržavaju vodu, to u ovakvim slučajevima nije tačno - voda se zadržava u prostoru između ćelija i zbog nje se osećamo, i izgledamo, naduveno.

Postoji više razloga zašto zadržavamo vodu, i variraju od lekova koje uzimamo, hormonskih problema ili čak ishrane. Sada je doktorka objasnila šta možemo da uradimo da bismo izbjegli ovaj problem koji je naročito ljeti vrlo rasprostranjen.

Možda će vas zanimati

Ginekološkinja Vendi Trubou navodi da postoji nekoliko stvari koje možemo isprobati da bismo prestali da zadržavamo vodu.

Identifikujte najpre šta vam se tačno događa - "težina" od vode događa se u tkivima po cijelom tijelu, stopalima, prstima, rukama... Dok se nadutost dešava samo u predjelu stomaka.

"Prerađeni ugljeni hidrati, šećer i alkohol izazivaju upale u tijelu i često mi pacijentkinje prijavljuju da su unosile namirnice koje ih sadrže, pre nego što su počele da osjećaju simptome zadržavanja vode. Ograničite unos takvih namirnica, možete čak probati jednu po jednu da izbacujete iz ishrane i tako ćete znati koja vam smeta", rekla je dr Trubou.

Provjerite koliko soli unosite? U zdravoj ishrani je so važan mineral i telo ne može normalno da funkcioniše bez njega, ali probajte da unosite kvalitetnu so u umerenim količinama, a ne jako slanu brzu hranu ili grickalice.

Pijte vodu!

"Znam da zvuči čudno, zadržavate vodu a neko vam kaže da je pijete još više. Ali je unos dovoljno vode preventivna mjera, kao i unošenje namirnica koje je sadrže mnogo. Tijelo će dobiti podsticaj da eliminiše višak kroz uriniranje i neće je zadržavati toliko", rekla je ona.

Vježbajte redovno, makar to bila i samo šetnja.

"Fizička aktivnost aktivira mišiće, koji masiraju tkiva, koja potom doživljavaju stimulaciju limfnih čvorova da višak tečnosti pošalju u bubrege, gdje će biti prerađena i izbačena", objasnila je ona.

Ako ništa od ovoga nije upalilo, upozorava doktorka, posavjetujte se sa svojim ljekarom jer je moguće da lijek koji pijete ili neki drugi medicinski problem izazivaju zadržavanje vode.

(MONDO)

Pročitajte i ovo

Tagovi

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop