• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Nutricionisti otkrili koje namirnice jačaju imunitet, a dvije svi obožavaju

Zahvaljujući određenim sastojcima, ovo su najbolje namirnice za imunitet.

 Izvor: MONDO/Lana Stošić

Početak hladnog vremena nameće i pojačanu brigu o imunitetu, a redovna konzumacija određenih namirnica spasiće vas sezonskih bolesti i prehlada, kažu stručnjaci. 

U jesen i zimu smo najranjiviji i najpodložniji bolestima uslijed lošijeg imuniteta, a koji je posebno oslabljen  zbog naglih promjena vremena. Kako da se zaštitite od upala i bolesti? Američki dijetetičari dali su nekoliko smernica koje će vam pomoći da ostanete zdravi.

Začini i zdrave naminice

Važno je da kroz ishranu nadoknadite nedostatak vitamina i hranljivih materija kako biste pomogli svom telu, kaže doktorka Kristen Karli. Dodajte u ishranu dosta voća, povrća, integralnih žitarica, zdravih masti, bilja i začina, koji će zasititi vaše tijelo ne samo energijom, već i hranljivim materijama neophodnim za aktivnu borbu protiv upala. Osim toga, začini poboljšavaju ukus hrane i povećaju koncentraciju fitokemikalija, a koje igraju podjednako važnu ulogu u jačanju imunog sistema.

Zeleni čaj

Nutricionista Kit Tomas savjetovao je da se pije dosta tečnosti, posebno zelenog čaja - napitka bogatog antioksidansima i katehinima koji sprečavaju širenje virusa gripa.

Tamna čokolada

Za sladokusce dobra vijest - ljekar preporučuje redovan unos manje količine crne čokolade, koja mora da sadrži najmanje 70 odsto kakaoa. Čokolada nije samo ukusna, već i zdrava, njena antiinflamatorna svojstva su posljedica flavanola - supstanci koje blagotvorno utiču na elastičnost zidova krvnih sudova i doprinose boljoj cirkulaciji.

Orasi i kafa

Orasi su veoma hranljivi, poboljšavaju funkcionisanja imunog sistema i podstiču cirkulaciju. Bogati su masnoćama, vitaminima i mineralima koji štite nervni sistem. Na radost mnogih, kaže nutricionistkinja Ejmi Gorin, kafa je takođe na listi namirnica koje snažno djeluju protiv upala jer je bogata antioksidansima. Međutim, veoma je važno da se ne pretjeruje u količini.

Sok od pomorandže

Svježe cijeđeni sok od pomorandže, bogat vitaminom C, bomba je za jačanje imuniteta, istakla je dijetolog Loren Manaker.

MONDO

Pročitajte i ovo

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop