• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Namirnice za zdrava crijeva: Prirodni probiotici jačaju imunitet, sprečavaju nadutost i zatvor

Od zdravlja creva zavisi kakav će nam biti imunitet. Saznjte koje to namirnice nazivamo prirodnim probioticima i koja hrana je najbolja za nadutost i zatvor.

 Izvor: Youtube / Michigan Medicine

Zdrava creva su ključ jakog imuniteta, dobrog raspoloženja, ali i lijepog tena. Upale, kao razni oblici poremećaja gastrointestinalnog trakta ometaju pravilno funkcionisanje ovog organa.

U slučaju bilo kakvih problema sa stanjem crijeva, apsorpcija mnogih hranljivih materija je takođe poremećena, što dovodi do nedostatka vitamina i minerala. Osim toga, crijevni mikrobiom je odgovoran za sintezu nekih vitamina, poput B grupe, kao i za proizvodnju serotonina, hormona radosti.

Možda će vas zanimati

Prirodan način da zaštitite zdravlje crijeva jeste pravilna ishrana, a ove namirnice u tome najviše pomažu...

Zeleno povrće

Najvažnije među namirnicama koje su dobre za crijeva jeste zeleno povrće. Dobre su sve vrste kupusa, uključujući kineski, spanać, celer, rukola, lišće i koren maslačka, blitva... Sve ove namirnice su odlični prebiotici.
Prebiotici su veoma važni za zdravu crijevnu mikrobiotu, a koja je ključna za dobar imunitet, opte zdravlje organizma i optimalan nivo energije. Osim toga, zeleniš je bogat vitaminom C i hlorofilom, moćnim antioksidansima i drugim vrijednim hranljivim materijama. Gruba vlakna doprinose pokretljivosti crijeva, štite od zatvora, čiste crijeva i oslobađaju tijelo od viška holesterola.

Mahunarke i žitarice

Smeđi, divlji i crveni pirinač, heljda, kinoja, ječam i proso, kao i sočivo, pasulj, leblebije, laneno sjeme, čija i susam obezbjeđuju našem telu obilje minerala, aminokiselina i vitamina. Što više hrane u ishrani sadrži rastvorljive i nerastvorljive (gruba vlakna), crijeva će boilje funkcionisati.

Voda i čaj nisu isto

Važno je da znate da čaj, kafa, sokovi i gazirana pića ne samo da ne mogu da nadomjeste vodu, već, naprotiv, izazivaju još veću dehidraciju. Samo čista voda je korisna. A ukoliko volite različite arome, možete joj dodati listove mente, svježe bobice ili krišku limuna.

Voda

Tečnost je neophodna za normalno funkcionisanje creva. Kada hrana koja obiluje nerastvorljivim vlaknima upije vodu, ona nabubri i u takvom stanju se "spušta" niz crijeva i praktično ih čisti od ostataka hrane, štetnih patogena i slično. Još jedno važno svojstvo vode jeste njena sposobnost da daje elastičnost tkivima. Nije tajna da je ljudsko tijelo 80 odsto vode, pa se bez nje tkiva suše i postaju "žilava". Adekvatna hidratacija omogućava zidovima crijeva da se lako rastežu i skupljaju i tako ih štiti od oštećenja.

Fermentisana hrana

Obogatite jelovnik hranom bogatom probioticima - mikroorganizmima koji održavaju zdravu ravnotežu mikrobiote u crijevima. Ovi proizvodi uključuju svu fermentisanu hranu: kiseli kupus, jabukovo sirće, miso supu, kisele krastavce, kombuhu i drugu. Fermentisana hrana povećava ravnotežu prijateljskih bakterija u mikrobioti, što pomaže da se zaustavi razmnožavanje patogena u crijevima.

MONDO

Pročitajte i ovo

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop