Na današnji dan, 18. oktobra 1955. godine, počela je proizvodnja najpopularnijeg vozila bivše Jugoslavije, zastave 750, koja je okončana 30 godina kasnije, 18. oktobra 1985. godine.
Inicijator proizvodnje "fiće" u tadašnjoj Jugoslaviji bio je direktor "Zastave" Prvoslav Raković, koji je državnom vrhu predstavio ambiciozan plan serijske proizvodnje modela putničkog vozila za radničku i seljačku klasu, izgradnju nove hale za montažu vozila, proizvodnju delova za automobil, kao i obuku inženjera i radnika za rad u automobilskoj industriji.
Državni vrh je odobrio Rakovićev plan nakon čega je započela je montaža prve serije od 1.000 automobila godišnje, što je bio "Zastavin" maksimalni proizvodni kapacitet.
Krajem 1958. počela je izgradnja fabrike kapaciteta 82.000 vozila godišnje, koju je 6. jula 1962. godine otvorio tadašnji potpredsednik Saveznog izvršnog veća Aleksandar Ranković.
Prva faza izgradnje fabrike koštala je 30 miliona dolara i finansirana na osnovu ugovora o kreditu između "Zastave" i "Fiata", dok je druga faza finansirana iz kredita Međunarodne banke za obnovu i razvoj, kao i iz sredstava domaćih preduzeća koja su bila zainteresovana za proizvodnju delova.
Nakon izgradnje nove fabrike automobila "Zastava", u Kragujevcu, izgrađeno je i oko 200 pratećih fabrika širom zemlje.
Za tri decenije, koliko je trajala proizvodnja, sa montažnih linija kragujevačke "Zastave" sišlo je 923.487 "fića", a mnogi su i danas u voznom stanju.
Koliko je legendarni "fića" bio voljen pokazuje i to što je bio "glavni glumac" u legendarnom filmu "Nacionalna klasa", snmljen 1979. godine.
Zbog velike popularnosti koju je imao i doprinosa razvoju domaće automobilske industije, postoji ideja da se u Kragujevcu "fići" podigne spomenik.