Kako se izboriti sa zimskom depresijom

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Stil

Praznična euforija je prošla, osećate se bezvoljno i tužno? Evo šta pomaže

Autor mondo.rs
Autor mondo.rs

Prirodni načini koji će vam pomoći da se izborite sa zimskom depresijom i tugom.

Praznično uzbuđenje i euforija su splasnuli, šta sada? Osećate se pomalo tužno, bezvoljno, problemi na koje ste zaboravili poslednjih nedelja ponovo vam se prikradaju.

Tuga i depresija u zimskom periodu, kada su nam limitirani fizička aktivnost i društveni život, nisu ništa neobično u ovom periodu.
Postoje prirodni načini da se izborite sa osećajem tuge i bezvoljnosti, a evo i kako...

Možda će vas zanimati

Podignite seratonin vitaminom D

Ako provodite puno vremena u zatvorenom (što je logično u ovo doba godine), možete smanjiti rizik od osećaja tuge i bezvoljnosti za čak 67 odsto tako što ćete svakog dana uzimati 4.000 IJ (internacionalnih jedinica) vitamina D-3, kažu istraživači sa Univerziteta Kornel. Vitamin D-3 povećava proizvodnju serotonina u vašem mozgu, hormona koji podiže raspoloženje i koji vam podiže energiju i elan, čak i kada hje napolju hladno i tmurno.

Nar za više energije

Svakog dana uzimajte dve šoljice zrnevlja nara da podignete energiju. Ova voćka i njen sok podižu raspoloženje za čak 20 odsto i jačaju energiju, a sve što je potrebno jeste da ih uzimate deset dana u kontinuitetu, pokazuju studije Univerziteta u Los Anđelesu. Nar sadrži hranljive sastojke (elaginska kiselina i antocijanini) koji povećavaju proizvodnju alfa-moždanih talasa koji uravnotežuju raspoloženje i bore se protiv umora.

Pojačajte proizvodnju endorfina istezanjem

Britanski naučnici tvrde da, kako zima odmiče, hipofiza prirodno smanjuje proizvodnju sopstvenog antidepresiva, hormona koji uklanja bol a koji se zove endorfin. Dobra veste jeste da jednostavnim istezanjem zategnutih mišića (dodirivanje nožnih prstiju i vežbe za vrat), dva puta dnevno po pet minuta, možete pokrenuti proizvodnju ovog hormona, smanjujući rizik od osećaja tuge i razdražljivosti za 43 odsto. Bonus je smanjenje bola za 50 odsto i to za samo samo sedam dana.

Cinkom protiv nervne napetosti

Ukoliko svake nedelje unosite oko 400 grama goveđeg mesa u organizam, možete gotovo za upola ublažiti osećaj uznemirenosti, tipične za zimu. Govedina je bogata cinkom, mineralom koji održava nervni sistem u balansu, otklanjajući osećaj zabrinutosti, hroničnu napetost i stres.

Pročitajte i ovo

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop

KUHINJA

loader