• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Jedite grožđe mesec dana, rezultat će vas oduševiti!

Istopićete masne naslage, snizićete holesterol, zaustaviti starenje i osloboditi se suvišnih kilograma!

 Izvor: Guliver/Getty images plus/iStock/EduardSV

Dugo se smatralo da je grožđe izuzetno kalorična namirnica koju treba izbegavati ukoliko želite da se rešite viška kilograma. Međutim, istina je nešto drugačija.

U zavisnosti od toga da li je reč o crnom ili belom grožđu,100 g ovog voća sadrži između 55 i 65 kalorija (crno je manje kalorično). Najvećim delom se sastoji od vode (do 85 %), što ga čini odličnim čistačem organizma i blagim diuretikom. 

Čuva zdravlje i lepotu

Lekovita svojstva grožđa su od davnina poznata. Bogato je vitaminima A, C, E i gotovo svim vitaminima grupe B, a sadrži i minerale poput natrijuma, fosfora, kalcijuma, kalijuma, gvožđa, magnezijuma, flora... A svaki od ovih važnih nutrijenata ima povoljan uticaj na naše zdravlje i lepotu.

Jedna od aktivnih supstanci ovog voća je i silicijum, koji koji održava lepotu kože i kose, a zahvaljujući bogatstvu različitih antioksidanata, grožđe snažno deluje protiv bakterija, virusa, upala i alergija.

Osim toga, crno grožđe obiluje flavonoidima, od kojih su najvažniji kvercitin i reservatol, koji sprečavaju zgrušavanje krvi i tako smanjuju rizik od srčanih bolesti.  Studije su pokazale da se redovnim konzumiranjem ovog voća smanjuje rizik od pojave raka pluća. U kožici grožđa se nalaze celuloza i pektin koji pospešuju probavu i pomažu izbacivanje viška tečnosti iz tela, a zahvaljujući optimalnoj količini fosfora i kalcijuma, grožđe preventivno deluje na oboljenja zglobova i kostiju. U semenkama grožđa se nalazi antioksidant (pterostilben) koji deluje na smanjenje holesterola i triglicerida.

Vlakna "drže" sitost

Grožđe sadrži i biljna vlakna za koja je dokazano da dugo drže osećaj sitosti. Osim toga, ispitivanja su pokazala da jod i mangan, kojim je ovo voće bogato, podstiču sagorevanje masnih naslaga. Strudija je pokazala da uz ovaj režim ishrane se topi i do dva kilograma za četiri dana.

Ovaj režim sigrane se praktikuje  četiri dana, a potom se pravi pauza od dva dana. Naravno, tokom pauze bi trebalo da izbegavate šećer, grickalice, masnu hranu... Tako za mesec dana možete da oslabite i do 14 kg. Osim što ćete se rešiti suvišnih kilograma, očistićete organizam i od štetnih materija, poboljšaćete probavu, a vaša koža će biti sjajna i podmlađena

Jelovnik

1. dan

Doručak: 1 kašika ovsenih pahuljica, ½ pomorandže isečene na kockice, 2,5 dl malomasnog jogurta, 100 g grožđa

Ručak: salata od grožđa i bundeve (200 g bundeve iseckane na kockice i kratko propržene na malo putera, 100 g grožđa, 100 g zelene salate, 1 kašika iseckanih oraha)

 150 g grilovanih pilećih prsa, voćna salata (100 g grožđa, 50 g ananasa iseckanog na kockice, 50 ml soka od grožđa, 50 ml vode)

2. dan

Doručak: voćni jogurt (250 ml malomasnog jogurta, 1 kašika soka od limuna, 150 g grožđa) 

Ručak: pirinač sa komadićima ribe 

Priprema: Skuvati 5 kašika integralnog pirinča u tri puta više vode. Dodati 2 kašike komadića ribe po izboru, propržene na malo maslinovog ulja. U sve to umešati i 150 g grožđa. 

Večera: čorba od krompira sa povrćem, 250 g crnog grožđa

Priprema: 150 g krompira, 1 šargarepu i 1 manji celer kuvati 15 minuta. Dodati biljne začine po ukusu i kašičicu maslinovog ulja. 

3. dan

Doručak: kaša od 100 g malomasnog mladog sira i 150 g grožđa (usitniti u blenderu)

Ručak: ragu od 250 g ribe, 150 g brokola i 1 glavice crnog luka, 150 g crnog grožđa

Večera: žele od grožđa

Priprema: Promešati 5 g želatina sa malo vode, ostaviti malo da odstoji, zatim dodati 2,5 dl soka od grožđa. Promešati, pa dodati ½ jabuke isečene na kriške i 50 g grožđa. Ostaviti 1 h u frižideru da se prohladi.

4. dan

Doručak: 1 kriška hleba, 100 g malomasnog mladog sira, 200 g grožđa

Ručak: palačinke sa grožđem

Priprema: Pomešati 3 kašike brašna, ½ čaše vode i 1 jaje. Lepo umutiti i ispeći palačinke, pa ih nafilovati umućenom smesom od 100 g nemasnog mladog sira, 1 kašike mineralne vode i 200 g grožđa.

Večera: gulaš od ćuretine sa pečurkama

Priprema: Propržiti 60 g ćurećih grudi isečenih na tanke kriške. 100 g brokola kratko prokuvati (2-3 minuta). 1 veću šargarepu iseći na manje kolutove, a 2 veće pečurke iseći na listiće. Sve sastojke staviti u sud i dodati ½ šolje supe od povrća i kuvati 10 minuta. Pri kraju kuvanja, dodati 60 g crnog grožđa i 2 kašike pavlake. Servirati uz 100 g kuvanog pirinča.

Možda će vas zanimati

Tagovi

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop