• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zašto su neke stvari u svim marketima iste: Trikovi trgovaca na koje svi NASJEDNEMO

 vesna.jpg
Autor Vesna Kerkez

Raspored u prodavnici nije slučajno postavljen - ima poseban cilj, naročito kada su u pitanju voće i povrće, pekara i mliječni proizvodi.

 Trikovi trgovaca u supermarketima Izvor: Mondo/Stefan Stojanović

Supermarketi i prodavnice imaju bezbroj trikova pomoću kojih vas navode da potrošite više novca. I sami ste se bezbroj puta zapitali zašto i kako ste iz kupovine došli sa mnogo većim iznosom potrošenog novca nego što je to bilo planirano. Postoje mnoge cake, od iluzija u popustima do prozora koji ne postoje ni u jednom supermarketu.

Jedno od glavnih pravila koje se primenjuje jeste da skuplji artikli budu na policama tačno u visini očiju. Tu su i cijene koje se završavaju na 99, a predstavljaju klasičnu optičku varku. Čitamo slijeva nadesno i obično zanemarimo taj čuveni broj 99. Ipak, da li ste znali da se određeni dijelovi sa hranom nalaze na samom ulazu u prodavnicu takođe sa razlogom?

Kada ulazite u prodavnicu, teško je da propustite priliku da u svoju korpu stavite voće i povrće. Šarenolike boje privlače, a blistaju od vode koja ih čini svežima. "Svaki odjeljak s proizvodima ima tendenciju da bude teatralno osvetljen, tako da sve izgleda bolje u radnji nego kada to donesete kući. Gotovo svaki supermarket zna da ćete kupovati više ako mogu da pokrenu vaše žlijezde koje luče pljuvačku", rekao je Pako Anderhil, autor knjige "Why We Buy: The Science of Shopping" još 2010. godine.

Takođe, pekarski dio je blizu ulaza sa razlogom. Kada uzmete krastavce, jabuke i ostale zdrave opcije, možda ćete imati osjećaj da slobodno možete da se častite i opcijom koja nije zdrava. Zasto često zastanete, razgledate peciva i želite da isprobate nešto što niste do tada. Svi supermarketi imaju isti cilj - metode kojima će vas natjerati da pokrijete što je više odjeljaka moguće.

Mliječni proizvodi se nalaze u posljednjem dijelu objekta, jer oni čine sastavni dio maltene svačije ishrane. Na taj način, potrošači moraju da prođu kroz cijeli objekat kako bi kupili mlijeko, jaja, maslac ili bilo koji drugi osnovni mliječni proizvod. Dok se taj put prolazi, nesvjesno vidite gomilu stvari koje vam vjerovatno nisu ni potrebne, ali strpate ih u korpu uz neobavezno: "Ko ga šiša, što da ne".

(MONDO)

Pročitajte i ovo

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop