Post na X-u objavljen na zvaničnom nalogu Bijele kuće "Jeste li vidjeli reklamu sa Sidni Svini?", izazvao je lavinu komentara i dodatno rasplamsao javnu debatu oko viralne reklame koja je protekle sedmice postala kulturna i politička senzacija u SAD.
U središtu kontroverze je kampanja modne kompanije "American Eagle" pod nazivom "Sidni Svini ima sjajne farmerke", koja se igra dvosmislenošću riječi "genes" (geni) i "jeans" (farmerke). U reklami, glumica Sidni Svini govori o nasljednim osobinama, kao što su boja očiju i ličnost, pa u završnici poručuje: "Moje farmerke su plave".
“Have you seen the Sydney Sweeney ad?”️pic.twitter.com/oRCKPh9Fwp
— The White House (@WhiteHouse)August 6, 2025
Dok su jedni u reklami vidjeli šaljiv način promocije odjeće, drugi su je protumačili kao prikrivenu promociju rasizma i eugeničarskih ideja, zbog implicitnog favorizovanja plavih očiju i izgleda koji odgovara zapadnjačkim estetskim normama.
Društvene mreže eksplodirale su kritikama, dok su brojni liberalni komentatori i aktivisti optužili kompaniju da, svjesno ili ne, "normalizuje toksične ideale iz prošlosti". Svini, poznata po ulozi u seriji "Euforija" našla se u centru pažnje — ne samo kao glumica, već kao simbol novog američkog kulturnog raskola.
Zvanična reakcija Bijele kuće nije bila neutralna. U nastavku objave na mreži Iks, portparol administracije poručio je da je kritika reklame "moronska" i "izopačena", navodeći da je upravo ta vrsta woke pretjerivanja razlog zbog kojeg su Amerikanci 2024. godine glasali za Donalda Trampa.
Reakcija je izazvala snažne reakcije – dok jedni optužuju Bijelu kuću da brani retrogradne poruke, drugi pozdravljaju njenu spremnost da se suprotstavi, kako navode, "cancel kulturi".
Predsjednik Donald Tramp komentarisao je reklamu na svojoj mreži "Trut soušl", nazvavši je "najvrelijom kampanjom" i tvrdeći da će farmerke "nestati s polica". Njegova objava nije bila samo marketinška podrška — već i politička poruka, jer je otkriveno da je Sidni Svini registrovana kao republikanski glasač na Floridi.
Senator Džej Di Vens takođe je stao u odbranu Svini, poručivši da "ljevičarska elita" pokušava demonizovati "običnu američku djevojku" jer se ne uklapa u njihove ideološke obrasce.
Kompanija "American Eagle" oglasila se kratkim saopštenjem.
"Ova kampanja je o farmerkama, autentičnom izrazu i stilu".
Iako nisu direktno komentarisali optužbe, iz kompanije su poručili da ostaju pri svom pravu na kreativni izraz.
U međuvremenu, video je postigao milijarde pregleda, Sidni Svini se još nije direktno oglasila, a oglas i dalje polarizuje javnost — možda više nego što je ijedna modna reklama učinila u posljednjih deset godina.
(MONDO)